Nails: roosjes


Mijn eerste bericht op wordpress.. spannend.

Mensen die mij al volgden op bloggen weten dat ik de laatste weken helemaal into nailart ben.
Het is dan ook een hobby geworden om op zoek te gaan naar leuke plaatjes en tutorials zodat ik nieuwe dingen kan uitproberen.
Heel toevallig kwam ik zo op een oud artikel van Beautylab terecht. Daarin legde ze stap voor stap uit hoe je deze leuke roosjes kon maken..

Gewapend met enkele flesjes nagellak besloot ik mij in het stralende zonnetje te zetten en de roosjes te maken.
Uiteindelijk ziet het er veel moeilijker uit dan het is en ik vind het resultaat wel goed geslaagd.

Hoewel er al op het internet al heel wat tutorials van deze roosjes circuleren ga ik toch kort uitleggen hoe je deze roosjes kunt maken.

Allereerst heb ik een achtergrond gemaakt voor mijn roosjes. Hiervoor heb ik 2 laagjes Be my millionaire aangebracht en daarop heb ik nog een laagje matte topcoat van Catrice gelegd.

De volgende dingen die we doen zijn vier stipjes op onze nagel plaatsen zoals op de foto hierboven.
Stipjes kun je zetten met een dotting tool, een tandenstoker of gewoon met het kwastje van je lakje.
Let wel op dat je achtergrond goed droog is. Je wilt niet dat alles doorelkaar gemengd wordt. Het best wacht je een halfuurtje voordat je aan je roosje begint.

Daarna meng je de stipjes door elkaar. Hiervoor gebruik je een tandenstoker.
Ik vind het het beste werken als je enkele seconden wacht voordat je mengt. De nagellak is dan al lichtjes aan het drogen en de kleuren blijven apart. Zo krijg je een leuker resultaat. De kleuren die ik gebruikt heb zijn: ELF, white en Eyeko, tea rose polish.

Als laatste teken je de blaadjes aan je roosjes. Dit heb ik gedaan met een tandenstoker maar ik denk dat het beter werken is met een nailart borsteltje. De kleur die ik gebruikt heb is Catrice: 340 Run forest run.

Ik vind deze kleuren echt super voor in de lente.
Maar ik zou zeggen experimenteer! Ga eens voor een donkere achtergrond of maak meerdere roosjes op 1 nagel..

5 gedachtes over “Nails: roosjes

  1. Pingback: Nailart « Bjoeti blog

Geef een reactie

