Essence: Rock chick’s base

Hallo iedereen

Vele beautybloggers spreken over oogschaduwbasissen alsof het een geschenkje is dat door God werd opgestuurd.
Persoonlijk had ik tot een jaar geleden nog nooit van een oogschaduwbasis gehoord en ergens wist ik niet goed waarom ik dit product nodig had in mijn make-up stash. Ik bedoel oogschaduw kun je toch ook zonder basis aanbrengen?

De laatste maanden besloot ik echter dat ik toch eens mijn geschenkje van God moest gaan zoeken maar om de 1 of andere reden vond ik niet wat ik zocht.
Mijn Hema verkoopt helemaal geen oogschaduwbasis en hoeveel ik ook heb zitten zoeken in het nieuwe assortiment van Catrice ik kon hunoogschaduwbassisen maar niet vinden. Godzijdank is er nog Essence…

In hun nieuwe limited edition (you rock) zit namelijk een oogschaduwbasis. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ik de laatste van mijn kruidvat kon
meenemen naar huis.
Nu ik deze een week getest heb vind ik het tijd voor een review..

Zoals ik net zei heb is dit mijn allereerste oogschaduwbasis die ik uitprobeer. Ik heb dan ook geen ander product om mee te vergelijken..

Allereerst de verpakking. Rock chick’s base zit in een plastieken tube met een zwarte dop. Jammer vind ik dat er doodskoppen op het flesje staan.
Oke het is een iets stoerdere limited editie maar ik snap niet goed waarom men doodskoppen om make-up zet.
Tuurlijk is dit heel persoonlijk en er zullen meisjes zijn die het net leuk vinden om hun make-up eens in een stoerdere verpakking te zien.
Een pluspunt is wel dat ik het niet heel erg goedkoop vind ogen.
Maarja echt chique kun je het nu ook niet noemen.

Gelukkig is het de kwaliteit die telt. Ik probeerde 2 oogschaduws van Catrice met (bovenste swatch) en zonder oogschaduwbasis (onderste swatch).
Persoonlijk vind ik de kleur Petrol keeps me running heel erg mooi overkomen met deze oogschaduwbasis.
De glitters komen ietsje meer naar voor en de kleur is veel intenser.. Laat dit nu de eigenschappen zijn van een goede oogschaduwbasis. Een pluspunt dus!
Ook bij de minder gepigmenteerde kleur Gilbert’s grapefruit komt de kleur veel beter uit.

Nog een pluspunt is de houdbaarheid van je kleurtjes. Na enkele uren zaten de swatchen met oogschaduwbasis nog steeds op mijn arm terwijl de swatches zonder al lang vervaagd waren.

De oogschaduwbasis is heel makkelijk aan te brengen. Het borsteltje lijkt wat op dat van een lipgloss waardoor je de vettige basis makkelijk over je ooglid
kunt verdelen. Ook is de kleur heel erg natural. Na uitvegen zie je niet dat je een basis aangebracht hebt.

Je raad het al ik ben verkocht! Het enige grote minpunt dat ik over dit product kan bedenken is dat het een limited editie is.
Waarschijnlijk zijn er andere en betere oogschaduwbasissen maar voor zijn prijs krijg je echt heel goede kwaliteit!
Ik kan echt zeggen dat het mijn eigen kleine godschenkje is!

Rock chick’s base is nog voor een beperkte tijd te koop in het kruidvat voor een prijsje van 2.29 euro.

3 gedachtes over “Essence: Rock chick’s base

Geef een reactie

