DIY nailart: flowers

Hallo iedereen,

Voor vandaag heb ik terug een DIY nailart. Mijn eerste nailart waren roosjes en we blijven in dezelfde richting.
Want in deze tutorial leer ik jullie hoe je bloemetjes kunt zetten op je nagels.

Dit is een ideale nailart voor in de zomer en omdat het zo subtiel is kun je deze nagels gerust laten voor naar school of naar je werk te gaan.

Als basis heb ik 3 laagjes innocent van ELF. Zoals je ziet is dit een rustige nude kleur.
Toch zou ik eerder een donkere basiskleur nemen want zometeen zul je wel merken dat mijn bloempjes niet echt mooi overkomen.
Maarja ik zag het niet zitten om helemaal opnieuw te beginnen.
Ook een leuk idee als basis is een french tip. Jammergenoeg zijn mijn nageltjes daarvoor iets te kort.

De bloemetjes zijn echt heel simpel te maken.
Je zet 4 puntjes op je nagel. Dit kun je doen met een dotting tool, een tandenstoker, met het borsteltje van je lakje of je kunt je eigen dotting tool maken
door een koppenspeld (zo’n speld met een kleurrijke bol) in een potlood te steken.

Daarna laat je je bolletjes nagellak even drogen en dan ga je met je tandenstoker een lijntje trekken van in het midden van je bolletje naar het midden toe.
Hierbij moet je opletten dat je niet duwt in je onderste laag nagellak. Het is dus belangrijk om even te wachten voordat je aan je bloempjes begint.
IK heb ook enkele kleinere en grotere bloemetjes gemaakt zo kun je zien welk effect dit geeft. Persoonlijk vind ik grotere bloemen mooier maar dit is heel
persoonlijk dus experimenteer hier maar mee.

Dan neem je een ander kleur nagellak en zet je een bolletje in het midden van je bloempje. Hiervoor gebruikte ik weer mijn dotting tool.

Ziezo dit is alles.. Ik zei het toch een heel erg simpele nailart xp

Persoonlijk vind ik mijn kleurencombinatie niet heel erg geslaagd dus de volgende keer ga ik voor een donkere achtergrond met lichtere bloempjes.
Hopelijk geeft dit een leuker resultaat..

4 gedachtes over “DIY nailart: flowers

Geef een reactie

