mijn grootste angst

Vandaag weeral geen artikel over beauty.
Sorry, maar ik vond de tijd niet meer om foto’s te nemen en deze te bewerken dus ik schrijf vandaag maar dit korte artikeltje. Het is wel redelijk persoonlijk dus ik hoop dat dit veel goed maakt.

Oké waarschijnlijk vraag je je af waarom ik in godsnaam een artikel wil schrijven over mijn grootste angst.
Maar toen ik deze week weer geconfronteerd met 1 van mijn grootste angsten begon ik na te denken dat die angst misschien toch niet zo normaal is. Ik bedoel iedereen heeft wel bepaalde dingen waar hij niet gek op is en hoeveel mensen hebben er geen schrik van spinnen, slangen of hoogtes.

Mijn grootste angst is echter onweer. Vraag me niet waarom of waar ik net schrik van heb want daar ik kan ik je geen antwoord op geven.
Toch begin ik helemaal te flippen wanneer ik in de verte gedonder hoor. En neem dat flippen maar heel letterlijk, mijn lichaam begint te beven, ik wordt misselijk, de tranen springen in mijn ogen en bij elke bliksemschicht spring ik een halve meter in de lucht. Klinkt grappig maar geloof me dat is het niet. Want zelf wanneer het al een half uur gestopt is met onweren blijft mijn lichaam trillen en kan ik die nacht niet meer slapen.

Een paar nachten geleden bereikte mijn angst zelf een nieuw niveau want heel erg in de verte was er een onweer. Bij ons was er geen bliksem te zien maar in mijn slaap moet ik toch een heel verre donderslag gehoord hebben. Dit was genoeg om mijn moeder wakker te gaan maken en bij haar te gaan liggen. Iets wat ik vroeger altijd deed wanneer ik bang was. Zelf weet ik hier niets meer van en eerlijk vind ik het wel een beetje creepy dat dit gebeurt is.

Binnen enkele jaren zou ik heel graag op erasmus gaan. Dit betekent dat ik alleen ga moeten wonen in een ander land. Maar door deze angst zou dit gewoon niet lukken. stom! Ja ik weet het.

Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om in therapie te gaan want volgens mij is dit niet meer zo heel normaal. Ik weet ergens wel waar die angst vandaag komt. Vroeger is de bliksem eens ingeslaan in een elektriciteitspaal die niet zo heel ver van mijn slaapkamer stond. Ik was nog klein maar toch het was een grote shock xp Vorig jaar is de bliksem nog eens ingeslaan op nog geen meter van waar ik stond. Geloof me wanneer je enkele vuur ziet is dit geen lachtertje. Maar toch dat hierdoor een angst je leven gaat beheersen. Ik kan het moeilijk geloven.

Wat is jullie allergrootste angst?

2 gedachtes over “mijn grootste angst

  1. Als ik een beestje op mijn kamer zie, kan ik wel eens schrikken en wil ik dat ie weggaat, haha. Maar wat jij hebt is nog veel erger! Ik snap het wel hoor, ik zou ook heel erg schrikken van onweer als er twee keer heel dichtbij bliksem inslaat ! xx.

  2. Ik heb heel veel angsten, écht angsten. Dus niet zomaar van ‘iehl een wesp’, om maar even een voorbeeld te noemen. Mijn allergrootste angst: spinnen. Ik ben éeeeeecht heeeeeel erg bang voor spinnen, als in spinnenfobie. Ik check mijn kamer wel meerdere keren per dag, ik ga elk hoekje langs, om te kijken of er een spin zit. Als ik er dan eentje zie begin ik helemaal te trillen en soms zelfs te huilen, en natuurlijk heel hard gillen. Weghalen met een stok of een papiertje ofzo zou ik ook nooit durven, ik moet echt iemand roepen en ik kan het niet eens aanzien hoe iemand die spin pakt. Ik loop dan naar een andere kamer. Spinnen zijn toch wel mijn allergrootste angst… getver!!!

Geef een reactie

