Personal: my diary

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik terug een persoonlijk bericht.
Gisteren vond ik namelijk mijn dagboek terug van toen ik in het 3de middelbaar zat.
Ik moest spontaan beginnen lachen toen ik zag wat ik allemaal opgeschreven had en hoeveel werk ik in mijn dagboek stak. Eigenlijk was dit een echt plakboek en ook wel een beetje de voorloper van mijn blog. Ik ben echt verbaasd over hoeveel ik in dit schrift plakte, schreef en tekende. Ik heb gewoon enkele foto’s genomen van de dingen die ik leukst vond.

Ik herinner me nog goed toen ik dit schrift van mijn mama kreeg. Het was net zomer en we gingen de volgende dag voor 2 weken op reis naar Frankrijk. Mijn grote droom was om schrijfster te worden en die zomer zat ik constant te schrijven. Ik had toen ook al een blog die echt een soort van dagboek was waar iedereen in kon meelezen. Deze is ondertussen al lang verwijderd xp
Omdat ik 2 weken niet op internet ging kunnen en ik redelijk pissed was daarover kocht mijn mama dit schrift als een soort van troost.

Ik was toen 15 jaar en een echt dromer. Ik droomde over alles. Over mijn toekomst, over mijn eerste grote liefde, over hoe het zou zijn als ik ouder was, over mijn eerste keer,.. echt over alles.
Enja daarover ging mijn dagboek vooral. Nu ik alles opnieuw lees was ik echt heel naïf op die leeftijd. Ik was ervan overtuigd dat ik ging trouwen met mijn toenmalig vriendje en ik stond totaal niet met mijn voeten op de grond. Nuja misschien moet je eerst een paar keer goed gekwetst worden vooraleer je echt kunt leven.

Wat ik wel grappig vond was het feit dat ik toen al bezig was met make-up en mode. Ik ben nog maar een jaar echt helemaal into beauty en ik dacht dat ik vroeger niet echt geïntresseerd was in deze dingen. Fout dus.. Mijn diary plakt helemaal vol met lipsticks, handtassen en schoenen xp
Ik vind dit tasje trouwens nog steeds heel erg cute!

Ik liet het daarnet al even vallen. In het jaar van dit dagboek was ik echt smoorverliefd op een jongen. Het was de eerste keer dat ik echt een serieuze relatie had en dat ik zo verliefd was. Noem me gerust een verliefde bakvis want de combinatie vlinders in de buik en een overdosis dromen over de toekomst leiden de tot heel wat pagina’s als bovenstaande foto.
Ik vind het nog steeds heel leuk om liefdesbrieven te schrijven maar zo extreem zou ik nu toch niet meer gaan. Ik ben trouwens gestopt met schrijven in dit dagboek toen het uit raakte tussen ons. De liefde was toch niet zo groot en na een jaar koos hij voor iemand anders. Ja ik heb veel tranen gelaten maar uiteindelijk is hij nu nog steeds een vriend van me xp

Wat ik ook leuk vind zijn de vele collages die ik maakte. Telkens als ik een mooi prentje tegenkwam hield ik deze bij in een doos en wanneer ik er genoeg had begon ik te knippen en te plakken. Met het resultaat dat ik er helemaal verslaafd aan werd.

Momenteel heb ik geen dagboek meer. Voor school moet ik wel gedurende 3 jaar 3 keer per week een tekstje schrijven over iets wat die dag gebeurt is en dat moet ik dan verwerken. Ondertussen is dit meer een sleur geworden dat iets wat ik graag doe. Maar je kunt het wel een soort van dagboek noemen.

Zo dit was even een kleine terugblik op wie ik was zo’n 4 jaar geleden.
Ik vraag me trouwens af of jullie het fijn vinden om af en toe zo’n persoonlijk bericht te lezen of willen jullie liever elke dag een beauty artikel?

Hebben jullie ooit een dagboek bijgehouden?

3 gedachtes over “Personal: my diary

  1. Ik heb vroeger wel een dagboek bijgehouden, maar er stond alleen maar heel veel tekst in, haha. Jou oude dagboek is echt heel erg leuk (aan de plaatjes te zien). Ook heel leuk met die collages! ❤

  2. Ik vind het wel leuk om ook persoonlijke berichten te lezen. Ik weet dat het fijn is om persoonlijke artikelen te schrijven, en daarom waardeer ik ze ook en lees ik ze graag!

    Ik heb ook verschillende dagboeken. Ook eentje van toen ik echt nog heel klein was, ik was toen 6 of 7 en kon dus ook nog niet goed schrijven haha. En nu, heel af en toe, als ik écht even met niemand wil praten maar toch mijn emoties kwijt moet, schrijf ik in mijn schriftje een paar dingen op. Gewoon, omdat het fijn is om dat dan even kwijt te kunnen.

Geef een reactie

