DIY nailart: polkadots

Nu ik examens heb, heb ik veel minder tijd om kunstwerkjes op mijn nagels te maken.
Mijn nailart beperkt zich dan ook momenteel tot het lakken van mijn nagels.
Toch wou ik gisteren eens iets proberen. Ik had welgeteld een halfuurtje de tijd om mijn nagels te lakken en een leuk motiefje erop te plaatsen. Het leek me eerst onmogelijk om te doen maar uiteindelijk heb ik toch een leuk resultaat bekomen. Niet zo netjes als wanneer ik veel tijd heb maar minstens even cute.

Ik leg jullie vlug even uit hoe je deze polkadots op je nagels kunt maken.
Je gebruikt hiervoor trouwens het best een dottingtool maar op het einde van het artikel leg ik je uit hoe je zelf een dotting tool kunt maken. Niet zo professioneel maar het resultaat is wel mooi.

Deze nailart bestaat maar uit 2 stappen. Breng eerst een basecoat aan en daarna lak je je nagels met een kleurtje naar keuze.
Ik heb gekozen voor 2 laagjes Tea rose van Eyeko.

Laat dan je nagels goed drogen en neem een andere kleur naar keuze. Ik heb White van Elf gebruikt.
Neem je dotting tool en plaats 5 stipjes witte nagellak op je nagel.

Ik vind het het makkelijkst om met de stip in het midden van je nagel te beginnen. Daarna kun je 4 stipjes rond die eerste stip zetten. Je bent hierdoor zeker dat je nagels allemaal gelijk zijn en een beetje symmetrie op je nagels geeft altijd het mooiste effect.

Doe nog een laagje topcoat over je nagels et voila je hebt leuke polkadots op je nagels.
Ik zei toch dat het simpel was. Ik vind deze nailart trouwens heel leuk voor korte nagels.

Zelf heb ik nog geen dottingtool in mijn bezit maar waarschijnlijk ga ik er binnenkort toch wel enkele bestellen.

Na wat gegoogeld te hebben vond ik een leuke en simpele manier om zelf een dottingtool in elkaar te knutselen.
Hiervoor heb je 2 dingen nodig:
– potlood met gum
– Spinnenkopnaald

Geen idee of spinnenkopnaald de juiste benaming is maar op de foto zie je welk soort naald ik bedoel.

Het enige wat je hoeft te doen is je speld in de gum van je potlood te duwen. Hierdoor heb je meer grip wanneer je stipjes gaat zetten.
Het ronde kopje van je naald gebruik je als dotting tool. Gewoon wat nagellak erop en je kunt beginnen stempelen.

Ik zeg nogmaals dat je resultaat niet zo mooi zal zijn als wanneer je professionele dottingtools gebruikt maar het lijkt me wel een leuke tip voor mensen die niet online mogen kopen of die niet superveel geld hebben om nailart materiaal te kopen.

Deze polkadot nailart is trouwens ook heel erg mooi als je voor zwarte nagels met witte stipjes gaat. Eigenlijk zijn alle kleurencombinaties mogelijk dus experimenteren is de boodschap!

Vind jij polkadots leuk staan op je nagels?

 

5 gedachtes over “DIY nailart: polkadots

Geef een reactie

