Tutorial – Deep smokey – The naked palette

Ik heb je al verteld dat ik sinds kort de trotse eigenaar ben van een Naked palette van Urban Decay.Om de 1 of andere reden is het me nog niet gelukt om hier een artikel over te schrijven. Ik beloof dat jullie deze nog te goed hebben.

Ik kan jullie wel al verklappen dat het palette niet zo ‘naked’ is als de naam het zegt. Volgens Urban Decay kun je met het palette zelfs 3 heel verschillende looks maken. Namelijk Office-chic, deep smokey of summery bronze.

Ik hou van uitdagingen dus ik besloot om het palette even te testen en de komende weken kun je dus 3 looks verwachten die ik verwerkt heb in een foto-tutorial.

Voor foto’s en een stap voor stap uitleg van mijn deep smokey look klik op lees meer.

Ik begin met deep smokey. Hier was ik het meest benieuwd naar want van een neutraal palette verwacht je geen donkere smokey eyes. Toch is het resultaat best leuk geworden en ik kan je al verklappen dat ik me geïnspireerd heb op de make-up van Amy Winehouse.

We beginnen met een ‘naakt’ gezicht waarop we een dagcrème of primer aanbrengen. Dit zorgt ervoor dat onze gezichtsmake-up (foundation, concealer,…) beter blijft zitten.

Over onze dagcrème brengen we een dun laagje foundation aan (ik gebruik een foundation van de Hema in de kleur 02) en werken we onze wallen weg met een concealer. Daarna poederen we ons gezicht af. (Ik gebruik een compact powder van Catrice) Als laatste brengen we een oogschaduwbasis aan over ons gehele ooglid.

De eerste kleur die ik op mijn bewegend ooglid aanbreng is ‘Smog’. Dit is een brons/bruin achtige kleur met shimmer. Dit wordt de basis voor mijn smokey eye.

Daarna breng ik de kleur’ Gummetal’ aan over ‘Smog’. Ik begin de kleur aan te brengen halverwege mijn ooglid en blend de kleur goed uit naar buiten en boven toe. ‘Gummetal’ is een metallic blauw/grijze kleur en lijkt sterk op de kleur ‘Glitz’ uit het Oh so special van sleek.

Daarna breng ik over de kleur ‘Hustle’ aan over mijn net aangebrachte kleuren. Belangrijk is goed te blenden zodat de kleuren in elkaar vermengd worden. ‘Hustle is een donkerbruine/paarse oogschaduw .

Daarna teken ik een lijntje met ‘creep’ onder mijn waterlijn. Ik creeër tevens wat diepte door de kleur door te trekken in mijn crease. Werk hiervoor in een V-vorm en blend de zwarte kleur lichtjes uit naar binnen toe. Je kunt zelf kiezen hoe hoog je de oogschaduw blend.

Als laatste breng ik wat van de kleur ‘Virgin’ aan in mijn binnenste ooghoekje en onder mijn waterlijn. Daarna teken ik een winged eyeliner met mijn Long lasting eye liner pen van Gosh in de kleur 004 grey. Hier heb ik mij geïnspireerd op de wing van Amy Winehouse en ik heb hem bewust redelijk lang gemaakt maar het leukste is om wat te spelen met je eyeliner en te kiezen wat je het mooist vind staan.

De ooglook werk ik af met een lijntje zwart oogpotlood op mijn waterlijn en 2 laagjes mascara.

Op mijn lippen heb ik een koraal kleurtje aangebracht ( Ik gebruik Essence stay with me longlasting lipgloss in de kleur 03 Candy bar). Met deze lipgloss vind ik de look best draagbaar, ik zou dan wel de eyeliner iets korter maken. We kunnen dus stellen dat het inderdaad mogelijk is om een smokey eye look te maken met het Naked palette.

En gewoon voor de fun heb ik nog 2 extra foto’s want geef toe deze look vraagt toch om rode lippen xp Het doet me een beetje denken aan de pin-up look van vroeger. Niet om mee naar je werk te gaan maar leuk voor een verkleedfeestje..

Wat vind jij van dit soort deep smokey looks??

6 gedachtes over “Tutorial – Deep smokey – The naked palette

Geef een reactie

