Wraak via internet?

Foto komt van we heart it

Wat is het raar om ’s morgensvroeg in mijn pyjama een artikel voor mijn blog te typen. Normaal typ ik altijd mijn berichten de dag ervoor of plan ik ze in. Gisteren was er echter iets gebeurd waardoor mijn artikel – en ik heb er veel geschreven – steeds weer uitdraaiden op het zwart maken van een bepaalde persoon. Ik ga niet teveel in detail maar laten we zeggen dat die persoon al een hele tijd met mij speelt en me nogal hard met mijn voetjes op de grond heeft gezet omdat ik mij voor een keer verdedigde.

Stom want ik weet uit ervaring hoe internet gebruikt kan worden als ultieme wraakmiddel. Een oude ‘vriendin’ heeft mijn moeder ooit eens belachelijk gemaakt op facebook en onlangs heeft mijn ex zich uitgegeven als mij op mijn eigen facebook. Geloof maar dat beide situaties niet superleuk waren!

Daarom heb ik er een nachtje overgeslapen en heb ik besloten om alles gewoon te laten rusten. Hoe moeilijk het ook is om bepaalde personen los te laten, soms is het het beste wat je kunt doen.
Uiteindelijk verlies ik niets, ik heb misschien niet superveel vriendinnen, maar ik kan altijd op hen vertrouwen. Daarnaast heb ik ook een lieve familie die me nemen zoals ik ben. Niet iedereen heeft zoveel geluk om deze 2 dingen te hebben dus ik moet gewoon afscheid nemen van het verleden en me focussen op de toekomst.

Misschien is dit een raar artikel maar ik had er eventjes nood aan om dit te schrijven. Internet is leuk om  nieuwe mensen te leren kennen, vrienden te volgen op fb en weet ik meer maar ik merk dat ik meer en meer in contact kom met de minder leuke kant van het internet.

Kwetsende woorden zijn nu eenmaal makkelijker wanneer je het niet in iemand hun gezicht moet zeggen…

 

 

4 gedachtes over “Wraak via internet?

  1. Wat mooi geschreven! Zelf heb ik het ook al eens meegemaakt en het is inderdaad erg vervelend. Het beste is dan om alles los te laten (zoals jij ook al zegt), maar dat is op sommige gevallen best moeilijk… Sterkte!

  2. Ahh, vervelend om te lezen dat mensen je iets naars aandoen😦 Internet heeft inderdaad ook zeker nadelen. En het is héél vervelend dat mensen op internet veel meer durven dan in het echt!

Geef een reactie

