Tag: nagellak tag

Ik hou heel erg van nagellak en het voorbije jaar is het verzamelen van nagellak eigenlijk een soort van kleine obsessie geworden. Ik was dan ook heel erg blij toen ik zag dat ik door 2 lieve meiden getagt werd om de nagellak tag te doen.

Heel erg bedankt Lotte en Paola voor het taggen!

1. Uit hoeveel lakjes bestaat jouw stash?
Mijn stash telt nu 76 lakjes, zonder top-coats en basecoats mee te rekenen. Best veel als je bedenkt dat ik vorig jaar nog maar 5 lakjes had. Enkele weken geleden zat ik in de 90 lakjes maar ik heb er toen een hoop weggegooid.

2. Van welk merk bezit je de meeste lakjes?
Hoewel ik er van overtuigd was dat ik het meest lakjes had van Catrice heb ik er toch 1 meer van Essence. Ik vind vooral de lakjes van de colour & go lijn geweldig.

3. Wat is de meest voorkomende kleur?
De helft van mijn nagellakjes zijn rood/ roze of paars. Nochtans zijn dit net de kleuren die ik het minst vaak draag. Ik heb trouwens lakjes in alle kleuren van heel erg licht roos tot donkerpaars. Misschien tijd dat ik eens ombre nagels maak xp

4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Hoewel ik crackle nails heel erg leuk vind bij anderen heb ik er nog steeds geen in mijn stash. Ik ben een beetje bang dat ik het effect niet zo leuk ga vinden op mijn eigen nagels. Ik vrees dus dat dit een trend is die ik aan mij voorbij zal laten gaan.

5. Welke nagellak draag je het meest (kleur/merk/naam)?
Ik heb niet echt een lakje dat ik veel draag. Ik lak mijn nagels om de 2 dagen en dan kies ik gewoon een kleurtje die op dat moment past bij mijn humeur. Als ik er toch 1 moet kiezen dan ga ik voor mijn lakje van O.P.I (not like the movies) Ik blijf deze zo’n aparte en mooie kleur vinden waardoor ik hem best vaak op heb in vergelijking met mijn andere lakjes.

6. Bij welk lakje blijf je je afvragen waarom je die nog niet hebt weggegooid?
De 2 onderstaande lakjes gebruik ik echt nooit. Het Hello kitty lakje omdat hij ontzettend dik lakt en ik er niet zo goed overweg mee kan. Een meisje dacht zelf dat ik gelnagels ophad toen ik hem een keer op mijn nagels droeg. Ook stinkt hij verschrikkelijk en de enige reden waarom ik hem hou is omdat hij zo ontzettend lief is.  Het andere lakje is van de laatste limited edition van Essence. Ik moest en moest hem hebben maar eigenlijk vind ik hem niet zo heel erg leuk.

7. Gebruik je een basecoat?
Ik doe men best om elke keer een basecoat te gebruiken. Toch vergeet ik dit soms waardoor ik heel af en toe rondloop met verkleurde nagels. Ik gebruik trouwens de basecoat van de oude Catrice lijn.

8. Gebruik je een Topcoat?
Dit hangt af van het lakje. Als ik een holografisch lakje aanheb vind ik het leuk om er een matte topcoat overheen te dragen. Maar ook bij gewone lakjes vind ik een topcoat leuk. De glans is zoveel mooier. Maar ik gebruik hem zeker niet altijd als ik mijn nagels lak.

9. Werk je liever met stempels of uit de losse hand met nailart?
Ik ben absoluut geen held in het maken van nailart maar ik vind het toch leuker om met de losse hand te werken dan met stempels. Al dat Konad gedoe is gewoon veel te veel werk voor mij. Geef mij dan maar een tandenstoker zodat ik wat kan prutsen.

10. Hou je van shimmers/glitters of liever een creme finish?
Zowiezo vind ik het al leuker om wat speciale nagels te hebben en aangezien er niet veel mensen zijn die met glitternagels rondlopen grijp ik vaak naar mijn glitternagellak. Toch vind ik lakjes die een creme finish hebben ook heel erg mooi.

11. Voel je je kaal zonder nagellak?
Ja, ik heb eigenlijk altijd nagellak op en mensen die me goed kennen vinden het leuk om te zien welk kleurtje ik op mijn nagels heb. Als ik met mijn ‘naakte’ nagels rondloop voelt het steeds aan alsof mijn outfit niet in orde is.

12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Ik heb de voorbije week 1 lakje gekocht van Essence (Time for romance). Deze stond echter al een eindje op mijn wishlist en ik moest deze gewoon hebben. 1 lakje per week vind ik trouwens best meevallen xp

Ik heb deze tag al vaak voorbij zien komen maar ik heb toch enkele mensen gevonden die deze nog niet gedaan hebben.
Ik tag dus:
Mariel
Victoria
Beautyvictims

Ik tag ook iedereen die verslaafd is aan nagellak en deze tag wil invullen.

Veel liefs
Jody

12 gedachtes over “Tag: nagellak tag

  1. Ik heb die ballerina backstage lakje ook en de enigste keer wanneer ik hem gebruikt heb is naar het avril lavinge concert met een blauw-groen glitterlakje er overheen :s

  2. Leuk om te lezen! Ik draag vaak blauw, haha, een van mijn favoriete kleuren nagellak, maar waarschijnlijk ook omdat niet veel mensen die ik ken dat dragen… Verder ben ik ook een grote fan van roze en rood, maar ik draag eigenlijk alles, van groen tot zwart en van paars tot geel… 🙂

    xx

Geef een reactie

