Stapelreview: Catrice + Essence

Ik lees vaak dat mensen koopjes doen in het kruidvat. Een glossje van Gosh voor 1 euro, geen probleem. Bij mijn kruidvat ligt dat allemaal net even anders. De uitverkoopbakken liggen vol met vieze producten waar je amper 50% korting op krijgt

Vorige week vond ik echter 2 oogschaduws van Catrice en Essence die beiden 1 euro waren. Blij dat ik was liep ik naar de kassa om te betalen om dan te horen dat ik 3.50 moest betalen. Na een snelle rekensom weet je dat ze mij goed liggen hadden, vooral omdat ik na het wijzen op het 1 euro stickertje toch de volle pot moest betalen.

Nuja ik klaag niet van die 1.50 euro en ik heb mijn oogschaduws dan ook met evenveel enthousiasme gereviewd voor jullie. Benieuwd, klik op lees verder.

Mijn eerste oogschaduw is er eentje uit de limited edition ‘floralista’ van catrice. Hoewel hij niet meer te koop is was ik heel blij toen ik deze oogschaduws spotte. Ik koos voor de kleur ’04: Grasshopper’, een felgroene en frisse kleur die een lichte shimmer bevat.

Het was echt liefde op het eerste zicht met deze oogschaduw. Vooral de bloemen op de verpakking vind ik prachtig.
Jammergenoeg kan dat niet gezegd worden van de pigmentatie. Ik had me echt aan een mooie felgroene kleur verwacht maar ik kreeg een lichtgroene bijna niet zichtbare oogschaduw.

Van links naar rechts: zonder basis ; over oogschaduwbasis aangebracht; nat aangebracht.

Al bij al een leuk kleurtje maar niet wat ik er van verwacht had.

Het tweede palette is er eentje van Essence. Ik koos voor de kleur ’10 best friends.’ Eigenlijk vooral omdat die blauwe kleur me heel erg deed denken aan een donkerblauwe kleur van ‘Nars’.

Ik vind de verpakking van deze duo echt super. Misschien ietsjes kinderlijk maar toch, ik vind het leuk xp
Toch was ik bij de eerste swatches teleurgesteld in de pigmentatie.

Van links naar rechts: aangebracht zonder basis, aangebracht met basis, nat aangebracht.

Wauw zie even wat een kleur de blauwe oogschaduw nat afgeeft. Ik ben verliefd xp Ik kan niet wachten om deze te gebruiken in een look.

Beide oogschaduw zijn niet meer te koop maar zijn misschien nog te vinden in een afprijsbak in het kruidvat.

Veel liefs
Jody

9 gedachtes over “Stapelreview: Catrice + Essence

  1. Wat een mooi oogschaduwpalletje van Essence ! De pigmentatie is ook best goed, vooral de blauwe inderdaad. Jammer van de mono oogschaduw van Catrice.. Ik ben nu al benieuwd naar je ooglook (:

  2. Pingback: Look of the day: playing with colour | jlovesbeauty

Geef een reactie

