Review – Catrice LE ‘Big City Life, the new york collection’

Catrice, het is een make-up merk die in mijn ogen het laatste jaar positief geëvolueerd is. Zo heb ik ondertussen al een uitgebreide collectie Catrice nagellaken waar ik heel tevreden mee ben.

Toen ik de persfoto’s van hun allernieuwste limited edition (Big city life) zag werd ik nog een beetje meer verliefd op Catrice.
Een oogschaduw palette die zonder meer een goedkope dupe is van de allom bekende palettes van Urban Decay, wat kan een meisje zich nog meer wensen?

Vandaag een review over 1 van de palettes die ‘Big city life’ bevat. Zet je schrap want we nemen even het vliegtuig richting de stad die nooit slaapt. Inderdaad ik koos voor het palette met het thema ‘New York’

Het palette komt in een kartonnen doosje die je via een lint open kan maken. Heel mooi vind ik de versiering die de palettes kregen. Elk palette kreeg een stad als thema. ‘The New York collection’ is dus versierd met het vrijheidsbeeld en hoge wolkenkrabbels. De tekening komt ook aan de binnenzijde van het doosje terug.

Elk palette telt 6 oogschaduws en 2 blushes. Volgens mij heeft ‘Catrice ‘voor de verpakking flink afgekeken bij de palettes van ‘Too Faced’. En laat dit nu net 1 van mijn favoriete make-up merken zijn op gebied van verpakking.

Mijn palette bevat een mix van paars, blauw, groen en grijze oogschaduw. ‘Time square’ is een prachtige highliter en ik kan me vergissen maar ‘broadway’ is volgens mij een dupe van de allom bekende ‘orgasm’ blush van Nars.

Verder bevat het palette een mini-kajal oogpotlood en een duo-kwastje.

Maar nu genoeg gepraat, tijd voor enkele swatches:

Van links naar rechts: soho, rockefeller center, brooklyn bridge, central park, time square, wall street.
Het palette bevat echt wel mooie gepigmenteerde kleuren die goed bij elkaar passen.(kleuren zijn voor de onderste helft aangebracht over een basis)

 

Van links naar rechts: broadway, statue of liberty

Kajal potlood in kleur zwart

Ik vind dit palette een echt aanwinst voor mijn stash. Ik kan dan ook enkel hopen dat Catrice in de toekomst nog meer van dit soort limited editions uitbrengt!

‘Big  city life’ is een limited edition en is dus maar beperkt verkrijgbaar. Rep je dus snel naar het kruidvat!! De palettes kosten 6,99 euro en de bijhorende nagellaken zijn 2,29 euro per stuk. Catrice is te koop in het kruidvat.

9 gedachtes over “Review – Catrice LE ‘Big City Life, the new york collection’

Geef een reactie

