Review: Essence coverstick


Na heel wat maanden mijn geliefde concealer palette van Catrice gebruikt te hebben raakte ik vorige week de pan van mijn favoriete kleurtje. Zo ging ik ongewild enkele dagen met mijn puistjes volop in het zicht de wijde wereld in. Niet dat ik dit zo erg vind, maar ik vond het toch tijd worden voor een nieuwe coverstick.

Zo gezegd, zo gedaan. Vorige week trok ik naar het kruidvat met 1 missie, een nieuwe concealer mee naar huis nemen. Ik stond al met de nieuwe versie van het concealer palette van Catrice in mijn handen toen ik de coverstick van Essence zag liggen. Na heel wat keren tussen beide rekken gelopen te hebben koos ik voor het goedkoopste product van Essence.

Vandaag vertel ik jullie of deze mij tot nu toe al goed bevallen is.

De coverstick komt in een kartonnen doosje waarop de naam en kleur gedrukt staan. Persoonlijk heb ik een zwak voor dit soort verpakkingen. Het product lijkt onmiddellijk zoveel luxueuzer en mooier.

De coverstick komt zoals de naam het al verklapt in de vorm van een stick. Waarschijnlijk heeft Essence zich geïnspireerd op hun lipsticks want ik vind ze echt goed op elkaar lijken. Ik verwacht dan ook dat ik mijn coverstick vaak in een verstrooid moment in mijn lippenlaatje zal gooien.

Vorige les zumba werd ik door de erg confronterende spiegels nogmaals met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ben een enorme bleekscheet die dringend nood heeft aan wat zon. Maar aangezien die zon voorlopig nog niet te bespeuren zal zijn koos ik voor de lichtste kleur die de naam ‘Matt Sand’ kreeg. Deze kleur is echt perfect voor mijn huid. Licht met een gelige ondertoon. Voor de personen met een iets donkerder kleurtje dan ik is de coverstick nog in 3 andere kleuren te koop.

Voordat ik vertel wat ik van deze coverstick vind laat ik Essence even aan het woord. Op hun website vond ik dit tekstje:

 voor altijd verdwenen! de coverstick bedekt supersnel kleine pukkeltjes, rode vlekjes en andere imperfecties. niets staat je meer in de weg voor die spannende date! verkrijgbaar in een nieuwe, natuurlijke kleur en een totaal van vier kleuren.

 Ik gebruik mijn coverstick vooral om mijn puistjes te verbergen. Belangrijk vind ik dat het natuurlijk blijft. Geen geplamuurd gezicht dus voor mij en hier vind ik deze coverstick ideaal voor. Mijn oneffenheden worden verborgen zonder dat opvalt dat ik niet van natura gezegend ben met een effen gezichtje.

Op bovenstaande foto’s demonstreer ik jullie even hoe de coverstick werkt op mijn huid. Zoals je links ziet heb ik momenteel nogal last van puistjes. Op de foto rechts heb ik de coverstick aangebracht op mijn oneffenheden.
Ik vind het resultaat wel goed. De meeste van mijn puistjes zijn weggewerkt zonder dat het echt opvalt dat ik make-up opheb. Voor mijn walletjes doet hij jammer genoeg niet veel.

Ik ben echt verbaasd over de kwaliteit van dit product. Hij doet zijn werk op een natuurlijke manier. Wanneer je echt een volledige dekking wilt raad ik je wel een andere coverstick aan want de oneffenheden blijven wel een klein beetje zichtbaar. Dit vooral bij grotere puistjes.

De coverstick van Essence is in 4 kleuren verkrijgbaar en kost 1,99. Essence is te koop in het kruidvat.

Meer informatie vind je op de website van Essence

13 gedachtes over “Review: Essence coverstick

    • Voor zijn prijsje blijft hij toch redelijk lang zitten.
      Wanneer ik hem ’s morgens in combinatie met een goede foundation aanbreng blijft hij toch zonder probleem tot ’s avonds zitten.
      Dit is dan wel op een gewone schooldag zonder veel inspanning xp

  1. Deze ziet er erg fijn uit! Ik had er eigenlijk niet zo heel van verwacht omdat ie zo budget is, maar je kunt het verschil goed zien. Ik vind het ook altijd erg fijn dat het niet lijkt dat je je gezicht hebt geplamuurd.

  2. Pingback: Mijn alledaags make-up mandje « jlovesbeauty

Geef een reactie

