Blog versus school

Je hebt het al gemerkt, ik zit momenteel terug in een blogdipje. Niet omdat ik geen zin meer heb om te bloggen, neen, integendeel, ik heb een heleboel producten die ik wil reviewen en op mijn computer staan heel wat foto’s te wachten om bewerkt te worden. Maar hoe makkelijk het vorig jaar ging om mijn blog te combineren met school, hoe moeilijk het dit jaar verloopt. Nochtans zou ik als student ‘Office Management’ perfect in staat moeten zijn om deze 2 dingen tot een goed einde te brengen.

Niet dat ik mijn schoolwerk en blog niet inplan in mijn schema, ik heb al van alles geprobeerd, agenda bijgehouden, schema’s gemaakt, to do lijstjes aangemaakt,… Geen probleem voor mij om een planning aan te maken. Het is eerder bij de uitwerking dat ik het moeilijk krijg. Als ik mijn schoolwerk af heb, is mijn zin om aan mijn blog te werken over. Veel liever lig ik in mijn zetel te kijken naar een filmpje of ga ik nog snel even naar mijn vriendje.

Mijn grootste probleem is mijn gebrek aan motivatie, ik blog zuiver als hobby en hoewel ik het superleuk vind om berichten te schrijven en jullie reacties te lezen voel ik de druk niet om elke dag iets online te zetten. Jammer want op die manier verlies ik mijn lezers.

Onlangs ontdekte ik echter de pomodoro technique. Deze methode houdt in dat je 25 minuten bezig bent met 1 ding. Geen Gsm, geen pc, niets,.. Na die 25 minuten heb je dan 5 minuten verplichte pauze die je moet besteden aan iets die niet met je werk te maken heeft. Deze manier van werken is echt perfect voor mij, ik kan gerust 25 minuten geconcentreerd bezig zijn en die 5 minuten pauze tussenin is leuk meegenomen. Ik wissel dus om de 25 minuten van schoolwerk naar schrijven van blogberichten. Ik ben nu al een paar dagen bezig met dit systeem aan het uitproberen en tot nu toe bevalt het me goed.

Het gaat zelf zo goed dat ik de voorbije dagen al de meeste artikelen voor volgende week geschreven heb. Leuk, want de komende week kan ik me helemaal richten op mijn schoolwerk terwijl jullie dagelijks een blogbericht kunnen verwachten.

Het is een iets langer artikel geworden dan gedacht, maar misschien kan het enkelen onder jullie helpen bij het combineren van verschillende taken.

Veel liefs
Jody

edit: foto’s komen van weheartit

4 gedachtes over “Blog versus school

Geef een reactie

