The Body Shop – The Maroccan Rose

Als ik een verzorgingsproduct koop kies ik steevast voor de zoetste en liefste geuren. Ik vind het nu eenmaal heerlijk om als een snoepwinkel te ruiken en hoewel dit soort geuren eerder geschikt zijn voor in de zomer draag ik ze het liefst het hele jaar door.

Toch heb ik 1 uitzondering op deze regel. Een tijdje geleden kreeg ik een setje van de ‘Moroccan Rose’ collectie van The Body Shop waarin een ‘eau de toilette’ en een douchegel zaten. Deze producten hebben een typische rozengeur die ik heel geschikt vind om te dragen tijdens de koude winterdagen.

Vandaag een review van deze 2 producten.

Ik begin met de douchegel. De verpakking vind ik ontzettend mooi. Strak maar toch vrouwelijk door de rode reliëfbloemen op het flesje. Verder staat er vermeld dat de douchegel 250ml bevat en 12 maanden houdbaar is.
Ook staat het volgende op het flesje:

‘Beautiful soap-free cleansing, with precious oil from roses hand-picked at dawn’

Klinkt veel belovend, niet? Vooral het feit dat er geen zeep in de douchegel zit vind ik fijn.

De geur kan ik het best omschrijven als de typische rozengeur met een vleugje honing. Normaal ben ik niet voor dit soort geuren maar deze vind ik heerlijk. De douchegel doet wat hij moet doen, hij schuimt goed onder de douche en na mij gewassen te hebben voelt mijn huid zacht aan. Minpuntje is dat de geur heel snel vervaagt. De geur blijft heel subtiel aanwezig maar je moet al goed aan je arm snuffelen om de geur te ruiken. Ideaal voor personen die een iets subtielere geur verkiezen maar ik heb liever een geur die de hele dag aanwezig is.

De ‘eau de toilette’ heeft ook een strakke vrouwelijke verpakking waar de bloemen in reliëf in voorkomen. Ik vind dit flesje ontzettend mooi als het op mijn make-up kastje staat te pronken. Het flesje bevat 50 ml  en is 36 maand houdbaar.

Net als de douchegel geurt deze ‘eau de toilette’ naar rozen met een vleugje honing. Ik vind dit een echte wintergeur maar ik kan mij inbeelden dat sommigen onder jullie deze geur verkiezen voor de lente of zomer. Wanneer je de ‘eau de toilette’ net aanbrengt is de geur fel aanwezig. Na een tijdje vervaagt deze en is hij subtiel aanwezig. Dit vind ik best fijn aangezien ik het niet zo fijn vind om als een wandelende parfumfles door het leven te gaan. Mensen die een iets opvallendere geur verkiezen raad ik deze niet aan. Voor personen die houden van de geur van rozen is deze echt perfect.

Beide producten zijn te koop in The Body Shop.
Prijs ‘douchegel’ : 9.95 euro
Prijs ‘eau de toilette’: 22.95 euro

The Moroccan Rose collectie bevat nog andere producten zoals een body butter, bodylotion,…

Kijk ook zeker eens of deze producten niet in een setje te koop zijn, dit komt voordeliger uit en zo’n pakketje is altijd leuk om onder de kerstboom te leggen.

Webshop The Body Shop (enkel in Nederland): http://www.thebodyshop.nl/index.aspx

3 gedachtes over “The Body Shop – The Maroccan Rose

  1. Het ziet er uit als fijne producten!
    Bij die douchegels is altijd het zelfde: hij maakt je huid zacht maar de geur is echt binnen no time weg! Dat is echt jammer.

    Liefs.

Geef een reactie

