Mijn musthave – desinfecterende handgel

Sinds 2 jaar neem ik dagelijks de trein en bus om naar school te gaan. Geen probleem voor mij, dat halfuurtje reizen breng ik zo relaxed door als ik maar kan. Muziek in mijn oren en een goed boek op mijn schoot en ik ben gelukkig.

Toch gebeurt het de laatste tijd vaker dat mijn trein overbevolkt is. Op zo’n momenten moeten we ons met zo’n 100tal mensen in 3 wagonnetjes proppen. Inderdaad proppen is het goede woord, alle zitjes zijn bezet en je moet geluk hebben om een rechtstaand plaatsje in het gangpad te kunnen veroveren. Gelukkig moeten de meeste mensen al bij de 2de en 3de halte afstappen en kan ik snel gaan zitten.

Tijdens zulke rechtstaande duw en trek momenten raken heel veel mensen me aan en raak ik dingen aan  die ik liever niet aanraak. Denk maar eens hoeveel mensen er de deurklink van de treindeur vastnemen of waar die vreemd ruikende persoon die tegen je lichaam plakt met zijn handen gezeten heeft.. Brr, ik heb geen smetvrees maar als ik hierover na denk krijg ik toch wel kippenvel.

Gelukkig heb ik steeds mijn reddende engel bij me, namelijk mijn flesje desinfecterende handgel van het kruidvat..

Voor 99 cent kun je deze kleine flesjes kopen in het kruidvat. Het systeem bestaat erin dat je je handen kunt wassen zonder water en zeep nodig te hebben. Zo worden bacteriën onschadelijk gemaakt.

Waarschijnlijk helpt dit niet erg tegen ziektes, die bacteriën krijg je wel op een andere manier binnen maar ik vind het fijn te weten dat mijn handen ontsmet zijn nadat ik in aanraking ben gekomen met anderen. Je weet namelijk nooit zeker of deze zijn handen achter het toiletbezoek gewassen heeft…

Te koop in : Het kruidvat
Prijs: 99 cent

 

Gebruiken jullie vaak desinfecterende handgel?

 

8 gedachtes over “Mijn musthave – desinfecterende handgel

  1. heb ik ook altijd bij me! ik ga ook met het openbaar vervoer heb gelukkig wel altijd een plek om te zitten maar vind het wel af en toe prettig om me handen even een soort van schoon te maken 😀 en ach 99 cent kunnen we best missen:P

Geef een reactie

