How to start beautyblogging.. Deel 1 – mijn blogverhaal

Vandaag start ik met een blogbericht die in 3 delen online zal komen te staan. Ik ga jullie namelijk vertellen hoe ik ben begonnen met bloggen, hoe ik blog en welke tips ik wil geven aan personen die willen starten met bloggen.

Zoals je merkt is deze ‘reeks’ eerder gericht op personen die hun eigen blog willen starten en mensen die net gestart zijn met bloggen. Voor mijn trouwe lezers die zelf al een hele tijd bloggen, dit wordt voor jullie een soort van sneek peek achter mijn blogje. Jullie verhaal en tips zijn altijd welkom in de reacties.

Vandaag deel 1: Hoe begon ik te bloggen?


Mijn blogverhaal begint al een hele tijd terug. Ik was 14 en de zomervakantie was net gestart. Ik weet nog goed dat ik me verveelde en heel toevallig op een site terechtkwam waar je een gratis blog kon starten. Ik besloot om een blog onder een anonieme naam aan te maken en op dat moment werd mijn digitale dagboek geboren. Inderdaad ik schreef over mijn leven, mijn favoriete muziek, films die ik gezien had, kortverhalen die ik schreef,… Best saai eigenlijk maar ik had zo’n 20 bezoekers per dag, kreeg regelmatig een reactie en  ik begon de kneepjes van het bloggen te ontdekken. Na een jaar was ik het echter beu om over mezelf te schrijven en ik stopte met bloggen.

2 jaar geleden, ik was toen 18 jaar ontdekte ik tijdens de kerstvakantie de beautyguru’s op youtube. Ik heb toen eindeloos zitten kijken naar de filmpjes van ‘DulceCandy en Juicystar07’. Ik begon hun looks na te maken en voor het eerst kocht ik mijn eigen make-up. Het begon toen al te kriebelen om terug te starten met mijn eigen beautyblog maar op dat moment zat ik niet goed in mijn vel. Ik werd ‘gepest’ op school en ik was bang voor hun reacties. Dus het bleef bij dromen over mijn eigen blog.

Na mijn middelbare studies afgerond te hebben had ik maar liefs 3 maand vakantie. Die laatste maand begon ik me terug te vervelen en begin september 2010 startte ik mijn allereerste beautyblog. Ik had gemiddeld 50 personen die mijn blog dagelijks bezochten maar echt professioneel kon je deze blog niet noemen. Daarom verwijderde ik deze blog na 6 maand.

En dan komen we bij mijn huidige blog. Ik maakte diezelfde avond nog een account aan op wordpress. Mijn bezoekcijfers begonnen te groeien en ik kreeg heel wat reacties op mijn berichten. Ik had dit absoluut niet verwacht en ik kreeg motivatie om door te gaan.

‘Jlovesbeauty’ is ondertussen bijna een jaar oud en sommigen van jullie zullen vinden dat ik met mijn 12-bloglovin volgers niet echt groot ben. Ik vind dit aantal echter niet zo belangrijk, ik geniet veel meer van de vele reacties die ik krijg op mijn berichten of wanneer ik een mailtje krijg van mijn lezers. Ik kan dus zeggen dat ik met mijn blogje al veel verder geraakt ben dan dat ik ooit had durven dromen.

Dit is de eerste belangrijke les die ik wil meegeven aan personen die net beginnen met hun blog. Geef niet op, het kan een hele tijd duren voordat je reacties krijgt of dat je grote bezoekersaantallen krijgt. Veel belangrijker is dat je plezier hebt in wat je doet!

Zo dat is nog eventjes een grote lap tekst.
Volgende week komt deel 2 online.

Veel liefs
Jody  

 

7 gedachtes over “How to start beautyblogging.. Deel 1 – mijn blogverhaal

  1. Goed geschreven! En ik vind dat je gelijk hebt, toen ik begon had ik ook grote dromen, maar uiteindelijk besefte ik dat het veel meer ging om dat je er lol in hebt in plaats van 1000e volgers. Dat is natuurlijk leuk, maar je kan er beter plezier in hebben dan dat je het alleen doet voor de volgers (:

    Liefs.

  2. Pingback: How to start blogging – deel 2 « jlovesbeauty

  3. Pingback: How to start blogging – deel 3: mijn 10 tips voor beginnende bloggers « jlovesbeauty

Geef een reactie

