DIY nailart: Christmas edition

Vanavond is het alweer kerstavond, het feest waarin we vieren dat kindje Jezus ter wereld kwam. Bij mij thuis zijn we niet zo bezig met de katholieke betekenis van Kerst, we gaan niet naar de middernachtmis maar we tafelen gezellig bij mijn oudste zus. Tuurlijk plunderen we ook de kerstboom wanneer de klok 12 uur slaat. Lekker gezellig dus. Toch ben ik dit jaar niet echt in kerststemming. Ligt het aan het gebrek aan sneeuw, de naderende examens of de voorbije chaotische weken? Ik heb er totaal geen idee van, feit is wel dat ik nood had aan iets typisch kerst.

Daarom heb ik mijn nagels voorzien van het meest typische kerstdier, Rudolf het rendier. Wil je vanavond ook met Rudolf op je nagels kerst vieren? Als je op lees verder klikt leg ik je stap voor stap uit hoe je deze nailart zulf kunt maken. En geen nood, het ziet er moeilijker uit dan dat het is.

Stap 1. We geven onze nagels een basecoat en daarna lakken we al onze nagels (buiten 1 nagel naar keuze waar Rudolf komt) in een felrode kleur. Ik gebruikte ‘Bloody Mary to go’ van Catrice.

Stap 2. Wat is typischer kerst dan rood en groen? Ik koos ervoor om mijn rode nagels op te vrolijken met groene stipjes die ik zette met mijn zelf gemaakte dottingtool (lees schuifspeldje).
Kleur die ik hiervoor gebruikte: ‘Run Forest Run’ van Catrice.

Als je andere nagels gelakt zijn is het tijd om aan Rudolf te beginnen, De foto’s waarin ik Rudolf uitleg waren de eerste keer mislukt waardoor ik hem snel opnieuw gemaakt heb. Daardoor dus de ietwat slordige en wazige foto’s. Mijn excuses hiervoor.

Stap 3. Verf de helft van je nagel in een lichtbruine kleur op je nagel. Dit wordt het hoofd van ons rendier.
Kleur die ik gebruikt heb: ‘Walk of fame’ van Essence.

Stap 4. Dan is het tijd voor de oogjes. Zet met een dottingtool (of je schuivertje) 2 zwarte puntjes. Als deze droog zijn zet je in deze bolletjes 2 witte stipjes. Laat deze goed drogen.
Lakjes die ik hiervoor gebruik: ‘Back to Black’ van Catrice, ‘Witte kleur’ van Konad Stempelverf

Stap 5. Terwijl je je ogen laat drogen maak je een grote ronde stip. Dit wordt zijn neus.
Ik gebruik hiervoor hetzelfde rood als die dat ik gebruikt heb als achtergrond van mijn andere nagels: ‘Bloody Mary to go’ van Catrice.

Stap 6. Neem nu een satéprikker en plaats in je ogen een zwart stipje. Deze worden Rudolf zijn pupillen.

Stap 7. Het enige wat Rudolf nog ontbreekt is zijn gewei. Hiervoor maak ik met een satéprikker 2 grote lijnen die uit zijn hoofd vertrekken. Daarna zet ik nog 2 iets kleinere streepjes. Kleur die ik gebruikte: ‘Donkerbruine kleur’ van onbekend merk

Ét voila, je nagels zijn kerstproof…

Gebruikte producten:

– Basecoat Catrice
– Bloody Mary To Go – Catrice
– Run Forest Run – Catrice
– Walk of Fame – Essence
– Witte kleur Konad
– Back to Black – Catrice
– Onbekende bruine kleur
– Schuifspeldje (polkadots)

Ik wens jullie nog een fijne kersavond!

3 gedachtes over “DIY nailart: Christmas edition

Geef een reactie

