DIY: ladenkastje opfleuren

Als je net als ik Beautylab bezoekt heb je het wel gemerkt, de voorbije week heerste er een DIY golf. Leuk want hoewel ik ontzettend onhandig ben, bewijs: als klein meisje was ik steeds de enige waar het knutselwerkje niet lukte, heb nog steeds een trauma van toen mijn paardenhoofd van mijn stok viel net toen de sint paseerde. Jaja tranen met tuiten heb ik toen gehuild. Maar ik dwaal af, we hadden het over DIY. Ik heb me er nog niet vaak aan gewaagd omdat het meestal mislukt. Maar na het zien van al die leuke tutorials kreeg ik zelf zin om te knutselen. 

Mijn eerste plan was het maken van deze heerlijke geurkaarsen maar wegens te weinig tijd, te duur en na een verbod van mijn vader die vreest dat ik het huis in brand zou zetten ben ik op zoek gegaan naar een makkelijke DIY. Ik had 3 eisen waaraan mijn DIY moest voldoen: het moest makkelijk, snel en 100% kans op slagen hebben. Dus na enkele pauzes zoeken op youtube heb ik eindelijk iets gevonden die me gelukt is. 

Om te weten hoe zo’n bovenstaand ladenkastje kunt opfleuren (geen nood die lelijke groene kleur wordt binnenkort geverfd, later meer hierover) klik op read more.

Benodigdheden:

Ladenkastje (dit van mij komt van GIFI)
– Patroon naar keuze (makkelijk te vinden via google)
– papier
– Schaar
– Plakband


Dit is hoe mijn ladenkastje eruit zag, ik heb deze ooit eens gekocht om mijn nagellakjes in te steken. Niet meteen mijn beste idee. Momenteel gebruik ik dit kastje om bureaumateriaal in te bewaren, stiften, potloden, scharen,.. Wat ik echt afschuwelijk vindt is de kleur en jammergenoeg kon ik nu nog niet schilderen, de komende maanden neem ik echter mijn kamer onder handen en wanneer ik klaar ben met mijn muren schilderen krijgt deze afgrijselijke groene kleur een ander kleurtje. Foto’s volgen nog.

Maar nu leg ik jullie eerst uit hoe je een leuk patroon aan de binnenkant van het kastje kunt krijgen.

Uitleg

Wanneer je een leuk patroon gevonden hebt meet je 1 lade van het kastje af. Dit doe je om de breedte, lengte en hoogte te weten. Ofwel druk je 1 pagina met het patroon af en meet je daarna de exacte metingen af op papier ofwel doe je als ik en stel je via word de juiste afmetingen van het patroon in. Daarna druk je 4 keer dezelfde pagina af.

Daarna komt de makkelijkste stap, het uitknippen van de stroken. Hier moet je gewoon uitkijken dat je recht knipt en niet in je vingers knipt. Moet lukken hé..

Nu maken we het papier vast aan de lade van het kastje. Ik heb hiervoor gebruikt gemaakt van 6 strookjes plakband. 3 onderaan en 3 bovenaan maar dit is naar keuze. Zorg gewoon dat het papier vast zit. En hoewel het lijkt op de foto’s dat je het plakband ziet zitten is dit absoluut niet het geval.

Zo ziet de lade eruit wanneer het papier bevestigd is. Nu bevestig je gewoon de rest van je strookjes aan de lades. Ik zei toch dat het een makkelijke DIY ging worden..

Hieronder heb ik nog enkele foto’s van het eindresultaat, ik vind het alvast leuk geworden, nu nog verven en mijn bureau is helemaal opgefleurd.

Wagen jullie je wel eens aan DIY?

7 gedachtes over “DIY: ladenkastje opfleuren

Geef een reactie

