Time for some music – examen editie

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik schreef over muziek. Omdat ik morgen mijn eerste examen heb besloot ik om het vandaag rustig te houden op mijn blogje en jullie mijn favoriete blokhits te tonen. Even voorbereiding, het is een mix van rustige muziek en opgewekte zumba muziek geworden..

Michel Telo – Ai se eu te pego

 

Deze wordt nu al de hit van 2012 genoemd, ik vind het vooral de perfecte song om wakker mee te worden. Steeds als ik even in een blokdipje kom zet ik deze op, vrolijkheid gegarandeerd. Het liedje gaat over een jongen die het mooiste meisje van de disco mee naar huis neemt. Beetje inhoudsloos (Zoek de vertaling van dit nummer maar even op..) maar het leuke dansje maakt veel goed. En ja hoor, ik dans het liedje al helemaal mee xp

Kat Deluna – Drop it low

 

Drop it low heeft zijn beste tijd alweer gehad, ik blijf fan van dit nummer. Vooral nu ik op dit liedje in de zumba dans is deze ideaal om even alle stress van me af te shaken. Vooral dat salsastukje midden in het liedje vind ik prachtig..

Iron & Wine – Flightless bird, American mouth

 

Ik beken, tot enkele maanden geleden was ik een twilight nerd. Ik had een halve film gezien en eerlijk ik vond het maar niets. Mijn schoonbroer daarintegen is een echte twilight fan en toen ‘the breaking dawn’ uitkwam ben ik een beetje gedwongen geweest om mee te gaan kijken. Nuja de film viel best mee maar waar ik vooral verliefd op geworden ben is de soundtrack. Wat een prachtige muziek! Vooral dit liedje heb ik al grijs gedraaid op mijn ipod. Lekker rustig en ideaal als achtergrondmuziekje terwijl ik studeer.

Alexz Johnson – Trip around the world

Deze heb ik onlangs ‘herontdekt’. Ik hou van de nummers van Alexz Johnson, ze zijn net dat tikkeltje anders en ik vind ze zo vrolijk klinken. ’Trip around the world’ is mijn favoriete nummer en ik vind het best jammer dat het niet bekender geworden is..

Sleeping at last – Turning page

En weer een liedje van ‘The breaking dawn’ soundrack. Opnieuw zo’n rustig nummer ideaal voor op de achtergrond te laten spelen. Als ik ooit trouw wil ik deze ergens in mijn huwelijk laten spelen. Wat een prachtig nummer!

Conga zumba remix

En we sluiten af met opnieuw een vrolijk zumba nummer. Dit is de zumba remix van ‘Conga’ en ik vind het een heerlijk nummer. Heel erg zomers en in de zumba hebben we hier een heel erg leuk dansje op. Iets actiever trouwens dan het dansje van het filmpje.. 

Wat zijn jullie ultieme blokhits/ favoriet songs van dit moment?

3 gedachtes over “Time for some music – examen editie

Geef een reactie

