John Frieda Root Awaking Shampoo & Conditioner

Is het raar als ik zeg dat ik niets met haar heb ? Voor mijn benen en oksels telt ‘hoe gladder, hoe beter’ en met mijn hoofdharen doe ik eigenlijk niets. Niet dat ik ingewikkelde vlechtwerken of mooie lange haren niet mooi vind. Neen, het lukt me gewoon niet om mijn haar in zulke kapsels te brengen. De enige momenten dat ik van dat mooie gladde haar heb is wanneer ik net uit de kapperstoel kom. Zo’n 3 minuten dus want daarna spring ik op mijn fietsje en kom ik terug thuis met een even verwilderd kapsel als toen ik vertrok.

Wat ik met deze intro wil zeggen is dat mijn haar een beetje verwaarloos. Het enige wat ik ermee doe is het wassen en laten drogen. Om mijn haar toch een beetje te verzorgen gebruik ik sinds een tijdje de ‘Root awaking’ shampoo en conditioner van John Frieda en omdat ik nog nooit over mijn favoriete shampoo geschreven heb vandaag deze review.

De ‘Root Awaking’ producten van John Frieda bevatten natuurlijke Eucalyptus en ze beloven om de haarwortel te versterken en zo je haar sterker, glanzender en gezonder te maken. Naast de shampoo en conditioner bevat deze reeks ook een Strength Boosting Leave-In Spray. De shampoo en conditioner komen in flacons van 250 ml en zijn 12 maand houdbaar. Beide producten zijn voor droog haar.

De shampoo zit in een felgroene flacon waarop enkele blaadjes in reliëf gedrukt staan. Een prachtige verpakking die goed past bij de geur van de shampoo. Deze geur kun je het best omschrijven als ‘Vics’. De eucalyptus overheerst en wanneer je deze gebruikt geurt heel je badkamer naar deze shampoo. Ik hou wel van deze geur, ideaal om er ’s morgens mee wakker te worden. Na het wassen blijft de geur subtiel in je haar zitten. Verder heb ik het idee dat deze shampoo doet wat hij belooft. Mijn haar ziet er gezond uit, glanst en ik krijg vaak complimenten over hoe zacht mijn haar is. Ook merk ik dat ik minder last heb van pelletjes wanneer ik mijn haar met deze shampoo was. Iets waar ik vroeger af en toe last van had.

De conditioner komt in dezelfde flacon als de shampoo. Enig verschil is dat deze een licht groene/gelige kleur kreeg. Handig want zo weet je meteen welke flacon de conditioner is. Deze is een goede aanvulling op de shampoo, wanneer ik beide gebruik voelt mijn haar zacht aan en glanst het mooi. Voordeel is ook dat je maar heel weinig product nodig hebt voor een mooi resultaat. Net als de shampoo geurt deze conditioner naar Eucalyptus, al vind ik de geur iets subtieler dan bij de shampoo.

Besluit
Ik gebruik de Root Awaking shampoo en conditioner nog steeds met heel veel plezier. Ik heb het gevoel dat mijn haar gezonder is, mooier glanst en toch niets teniet doet aan het volume van mijn haar. Daarbij komt dat deze lekker ruikt en in een grote flacon komt waar je heel lang mee doet. Ja, een echte aanrader als je het mij vraagt. Enig klein nadeeltje kan zijn dat de prijs hoger ligt dan een gemiddelde shampoo. Maar het kruidvat houdt genoeg acties waardoor deze betaalbaar worden.

John Frieda root awaking collectie:
– shampoo 250 ml: 7.55 euro
– conditioner 250 ml: 7.55 euro
– strength Boosting Leave-In-Spray: 7.55 euro

Oa. te koop in het kruidvat. 

 

 

7 gedachtes over “John Frieda Root Awaking Shampoo & Conditioner

  1. Hij lijkt me wel erg fijn als ik dit zo lees. Ook handig dat de kleur van de verpakking net wat van elkaar verschilt. Ik heb namelijk wel eens gehad dat ik i.p.v. shampoo conditioner in mijn haar deed , of anders om.

  2. Ik kan niet tegen deze shampoo! Was helemaal blij toen ik een tube voor 5 euro bij Kruidvat kon kopen (via een jou aanbieding) maar iedere keer naar het wassen kreeg ik een jeukende hoofdhuid dus helaas heb ik de shampoo wegmoeten geven.

Geef een reactie

