Mijn top 5: makkelijke nailart

Vandaag een korter artikel aangezien ik dit schrijf tussen het leren door. Ik merk dat heel wat mensen via de zoekterm ‘nailart simpel’ op mijn blog terechtkomen. Nochtans ben ik helemaal niet goed in nailarts maken. Tuurlijk kan ik mij behelpen en waag ik me ondertussen al aan de iets moeilijkere designs, maar een professionele nagelstyliste zou ik me niet noemen. Daarom heb ik vandaag even een top 5 van makkelijke nailarts gemaakt. Hier zijn helemaal geen handigheid of creativiteit vereist en deze zijn dus ideaal om met nailart te beginnen.

Benieuwd geworden, klik dan snel op read more.

Ik wist niet goed hoe ik deze moest noemen maar je snapt het principe wel. Je geeft 4 nagels een kleur naar keuze en je ringvinger lak je in een ander kleur. De combinatie op de foto hierboven vind ik prachtig maar zelf laat ik me liever gaan met de iets fellere lakjes. Ideale manier om wat kleur in mijn outfit te stoppen. Het is even wennen maar ideaal wanneer je even iets anders wilt. 

Mijn favoriet, de glitter nailart. Wanneer ik niet veel tijd heb maar toch iets speciaals wil doen met mijn nagels grijp ik steeds naar mijn flesjes glitter. Prachtig over een donker lakje maar zoals de foto hierboven heeft het ook iets. Enig minpuntje is het verwijderen van de glitters want daar ben je wel even zoet mee. Goedkope glitternagellak kun je trouwens vinden in het Essence assortiment.

Wanneer je ergens een oude haarspeld of een tandenstoker liggen hebt is het zetten van Polkadots kinderspel. Gewoon een beetje nagellak op een papiertje druppelen en het stempelen kan beginnen. Hier geldt het spreekwoord ‘oefening baart kunst’. Geef dus niet op als je de eerste keer rare bolletjes bekomt.

Een paar jaar geleden kocht ik mijn eerste matte topcoat. Dit is een topcoat die je over je nagellak doet en je nagels mat maakt. Het heeft even geduurd maar nu ben ik eraan verslaafd. Wat een leuk effect geeft het wanneer je mat met je gewone nagellak combineert (zie foto hierboven).  Vooral leuk bij de donkere nagellakjes.

De ‘gradient nails’ zijn ondertussen al een begrip geworden in beautyland. Toch vind ik dit niet echt makkelijk om te maken. Daarom vind ik de ombre nagels een leuk alternatief. Misschien eerder voor de durvers maar ik heb nog niemand vreemd zien kijken wanneer ik met deze nailart rondloop. De ombre nagels hebben de techniek om je nagels van licht naar donker te laten gaan. Elke nagel krijgt dus een ander kleurtje. Voor mensen met een kleinere nagellakcollectie, je kunt 1 kleur mengen met zwart en wit om deze donkerder of lichter te maken. Het is even zoeken naar een geslaagde kleurencombinatie maar ik ben er alvast verliefd op!

Zoals je ziet hoef je nailart niet meteen te linken aan moeilijke designs en allerhande materiaal. Het enige wat je bij bovenstaande nailarts nodig hebt zijn enkele kleuren nagellak, een beetje geduld en voor sommige een portie durf. 
Hopelijk hebben sommigen onder jullie wat ideetjes kunnen opdoen.

Q: Wat is jullie favoriete nailart?

Bron foto’s: weheartit

 

7 gedachtes over “Mijn top 5: makkelijke nailart

  1. Leuke nailarts! Ik doe zelf mijn ringvinger van mijn linkerhand altijd net iets anders dan de ander nagels. De rest doe ik gewoon “neutraal” en op mijn ringvinger doe ik dan iets speciaals 🙂

Geef een reactie

