kruidvat nail hardener poging 2

Voorbije zomer schreef ik een artikel over de nagelverharder van het kruidvat (klik). Daarin beloofde ik om een update te schrijven over hoe het product op mijn nagels werkte. Vergeetachtig als ik ben is er nooit een artikel online gekomen.

Maar omdat ik de voorbije weken hierover al enkele vragen kreeg en omdat verschillende personen via de zoekterm ‘kruidvat nagellakverharder’ op mijn blog terecht komen vond ik het wel tijd worden om mijn belofte waar te maken. Nu de winter bijna ten einde is vind ik het tijd om mijn nagels te verzorgen. Ik zeg dus de komende 2 weken vaarwel aan mijn nagellak en in de plaats gebruik ik dagelijks de ‘nail hardener repairing extra strong van het merk kruidvat.’

Wat er op de achterkant van het doosje staat klinkt alvast veelbelovend.

’ Kruidvat Nail Hardener Extra Strong versterkt de zeer   
  zwakke nagel extra en gaat sterk splijten en inscheuren
  tegen. Stimuleert de nagelgroei en geeft langdurig een
  glanzend, verzorgdend effect. Met UV-filter om nagels te
  beschermen tegen verkleuring door UV-filter. ‘’

Mijn nagels zijn op dit moment broos en bij het minste breken ze af. Ik gebruik de nagelverharder vooral om mijn nagels sterker te maken. Het sneller groeien klinkt ook fijn maar daar heb ik mijn twijfels over, eerst zien en dan geloven zou ik zeggen.

Verder wordt op de achterzijde van het doosje uitgelegd hoe je de nagelverharder gebruikt.

‘’ 1 Laag aanbrengen op schone, droge nagels. Goed laten drogen.   
   Als kuur 2 tot 3 keer per jaar gedurende 2 weken gebruiken.’’

Ik kreeg onlangs de vraag of het de bedoeling is om elke dag een laagje nagelverharder op het vorige laagje aan te brengen of om elke dag je nagel schoon te maken en een nieuw laagje aan te brengen. Ik breng elke dag een laagje aan zonder mijn nagels schoon te maken. Het voelt alsof het product in mijn nagels trekt en elke dag met nagelremover op je nagels aanbrengen lijkt me niet gezond.

Ik ben sinds gisteren gestart met mijn kuur die dus 2 weken zal duren. Ik gebruik deze trouwens samen met de nail oil van het kruidvat. Dit omdat Kruidvat vermeld dat er ‘formaldehyde’ bevat waardoor je nagelriemen kunnen uitdrogen. Een alternatief voor de nail oil is een vette crème die je op je nagelriemen aanbrengt.

Nog even een foto van hoe mijn nagels er uitzagen voordat ik met de kuur startte. Echte stompjes zoals je ziet. Die gekleurde plekjes die je ziet is trouwens nagellak die mijn nagels deed verkleuren. Hoeveel ik ook met nagelremover schrob, het verdwijnt niet. Maar binnen 2 weken hoop ik een foto te kunnen tonen met gezondere en iets langere nagels. En geen nood deze keer vergeet ik niet om jullie up to date te houden!

Waar te koop + prijs?
Kruidvat nail hardener is te koop in het kruidvat en kost: 2,99 euro
Kruidat nail oil is te koop in het kruidvat en kost: 2,99 euro

8 gedachtes over “kruidvat nail hardener poging 2

  1. Ik heb het ook net aangeschaft. Maar waarom gaat iedereen er vanuit dat je het dagelijks op moet doen? Ik heb lange stevige nagels nodig om gitaar te spelen. Een eerdere nagelverharder heeft meer fout dan goed gedaan. Het kan toch niet goed voor je nagels zijn om elke dag van dat chemische spul erop te doen?

    Zijn er mensen die daadwerkelijk stevige nagels hebben gekregen na dagelijks gebruik voor een paar weken!? (welk merk dan ook)

    Ik ga het denk ik om de 4 dagen gebruiken voor een paar weken, tenzij ik merk dat ze er juist eerder van kapot gaan.

    Heeft iemand nog een goede tip om extreem sterke nagels te krijgen?

  2. Ha Willem,
    Ik speel ook gitaar (klassieke modellen, “western”, elektrisch).
    Helaas altijd nagelproblemen gehad.
    Heb het afgelopen zomer 1 maal 14 dagen gebruikt. Idee dat het wel hielp.
    Op stalen snaren speel je een deel er wel weer af.
    Het dagelijks nieuwe laag aanbrengen snap ik niet helemaal: hoe kunnen de werkzame stoffen dan nog de nagel bereiken.
    Maar goed wel gedaan en nagels leken inderdaad sterker (met 1 laag voelen ze net zo sterk aan, maar ja het zou gaan om hoe strek ze zijn na de kuur)
    Andere product: Sally Hansen Hard as Nails (wraps etc.)
    Nadeel voor mannen van beide producten: je loopt toch rond met glanzende nagels……
    Alternatief OPI Nail Envy Matte: duur maar glanst minder.

  3. Eerste dag aanbrengen op je nagels 2de dag nog een laagje en dan de 3 de dag eraf halen en opnieuw beginnen. Niet elke dag een laagje erop smeren.

Geef een reactie

