Getest: Ikea Tindra kaarsen

Geurkaarsen, ik ben er verslaafd aan. Telkens wanneer ik op mijn kamer ben brand er wel 1 of andere kaars die mijn kamer fris doet ruiken. Mijn favoriet is een geurkaars van The Body Shop. Enig minpunt is de hoge prijs, 15 euro voor een kaars die je opbrand vind ik echt wel duur. Dus ging ik op zoek naar een alternatief.

Toen ik enkele maanden geleden in de Ikea was zag ik ze al staan. De tindra geurkaarsen in 3 formaten. Formaat 2 was ongeveer even groot als mijn geurkaars van ‘The Body Shop’ maar kostte maar 2 euro, groot verschil in prijs dus. Toch nam ik er toen geen mee, een beslissing waar ik later veel spijt van gehad heb.

Gelukkig is er mijn lieve zus die enkele dagen terug een bezoekje bracht naar de Ikea en me zomaar een geurkaars cadeau deed. Ook nam ze er 1 voor zichzelf en voor mijn mama mee.

Vandaag een korte review over deze Tindra kaarsen.

Zoals ik al in de inleiding zei nam mijn zus 3 kaarsen mee in de kleuren, groen, roze en rood. Ik ben niet goed in het beschrijven van geuren maar ik heb mijn best gedaan om voor elke kaars een korte beschrijving te geven.

Groene kaars
De groene kaars geurt volgens de verpakking naar appel en inderdaad ik ruik appeltjes. Denk aan een dikke groene appel die zoet ruikt. Al moet ik zeggen dat het een heel subtiele geur is. Lekker fris en fruitig. Dit is voor mij een ideale geur voor in de lente. Dit is trouwens ook de geur die ik uitgekozen heb want ik heb het liefst frisse geuren om in mijn kamer neer te zetten. 

Roze kaars
Roze wordt meestal gelinkt met rozen en bij deze kaars is dit niet anders. Een heel erg frisse subtiele geur waarin je lichtjes rozen ruikt. Een echte meisjesgeur die niet overheerst. Deze ruikt heel lekker.

Rode kaars
Rode vruchten, ik weet niet goed wat ik mij erbij moet voorstellen maar lekker ruikt deze kaars wel. Een heel erg aanwezige geur die heel fruitig ruikt. Ik kan deze niet goed beschrijven maar ik vind hem heerlijk. Hij staat nu al even in onze living en in geen tijd ruikt heel de kamer naar deze geur. Echt een aanrader als je van fruitige geuren houdt!

Omdat ik hou van frisse fruitige geuren koos ik de ‘appel geurkaars’. De kaars komt in een glazen pot waar een sticker zit opgeplakt. Best jammer want geef toe dit staat toch niet mooi als decoratie? Gelukkig komt de sticker er makkelijk af en krijg je een glazen pot waardoor je de kaars ziet.

Op de verpakking staat dat de kaars 30 uur brand. Dit vind ik best veel voor een kaars die nog geen 2 euro kost. De grotere kaars van deze lijn brandt 45 uur dus wanneer je 30 uur iets te weinig vind kun je steeds voor de grotere variant kiezen.

Zoals je ziet is de sticker verwijderen geen probleem.

 De kaars werkt zoals ik het liefst heb. Het duurt even voordat de geur in de kamer hangt maar daarna ruik je subtiel appels. Leuk is dat de geur een langere tijd in de kamer aanwezig blijft.

Ik ben onder de indruk van deze ‘Tindra kaarsen’ en ik vrees dat ik de volgende keer wanneer ik naar de Ikea ga naar huis zal komen met extra voorraad van deze ‘Tindra kaarsen’. Voor de prijs hoef ik het absoluut niet te laten.

Als extraatje heb ik nog even een foto genomen van hoe deze kaars in mijn kamer staat. Een niet zo’n geslaagde kleurencombinatie als je het mij vraagt maar de geuren passen zo goed samen dat ik deze zo laat staan.

Waar te koop en prijs?
Een groot assortiment Tindra kaarsen met verschillende geuren is te koop in de Ikea
Prijs: 1,99 euro voor de middelgrote variant, kaarsen zijn ook te koop in waxinelichtjes en in een grotere maat.

6 gedachtes over “Getest: Ikea Tindra kaarsen

Geef een reactie

