Yves Saint Laurent sheer lipstick Bohemian Rose

Volgens mij ben ik een verslaving voor lipsticks aan het ontwikkelen. Mijn lippenlade lijkt ondertussen overvol met allerlei verschillende kleurtjes en merken. Vorige zaterdag kocht ik mijn allereerste Yves Saint Laurent lipstick, normaal iets te duur voor mijn budget maar dankzij een cadeaubon en de korting van mijn Ici Paris xl klantenkaart moest ik maar 20 cent voor deze lipstick betalen. Vandaag mijn mening over deze lippenstift.

De lippenstift komt in een gouden doosje waarop het merk, type lipstick en kleur staat, ik ging voor de sheer lipstick in kleur 16 Bohemian Rose. Ik vind het altijd leuk wanneer een product in een speciaal doosje verpakt wordt, het geeft iets luxueus. Al is dit doosje geen overbodige luxe om de lipstick tegen krassen te beschermen.

Van de verpakking kan ik enkel zeggen, wauw! Normaal ben ik niet zo voor goud maar dit vind ik echt een plaatje. De kleur van de lipstick komt trouwens terug aan de onderkant van de huls. Dit is handig voor wanneer je snel een specifieke kleur nodig hebt. Enig minpuntje is dat ik vrees dat er snel krasjes in de glanzende huls zullen komen. 

Het systeem van de lipstick is dat je de lippenstift uit de huls duwt. In het begin is het even zoeken maar ik vind het best fijn werken. De lipstick zelf ligt makkelijk in de hand door zijn grote vierkante vorm. Leuk detail is dat de lipstick geurt naar framboos. Een heel erg zoete geur die echt heel lekker ruikt.

Ik koos de kleur 16, bohemian rose. Een lichtroze lipstick met een prachtige glans. Hoewel je het niet meteen zou verwachten is deze kleur heel subtiel en kan je hem makkelijk op om naar school of werk te gaan. De kleur is trouwens heel erg gepigmenteerd. Echt een perfect lente kleurtje naar mijn mening.

Over de kwaliteit kan ik kort zijn. Hij smeert makkelijk, overleefde een etentje en toen mijn vriend me enkele kusjes gaf zat mijn lipstick er nog goed op. Tuurlijk moet je af en toe bijwerken als je de kleur perfect op je lippen wilt houden maar dat is bij elke lipstick zo.

Enkele swatches:

Ik ben onder de indruk van deze lippenstift. Hij kost wat meer dan wat ik gemiddeld uitgeef aan een lipstick maar hij is zijn prijs vast en zeker waard! Een schoonheid om in mijn lippenstash te hebben maar zeker ook een lippenstift die ik heel vaak zal dragen.

Waar te koop + prijs?
Yves Saint Laurent is te koop in de Ici Paris XL en de sheer lipstick kost rond de 30 euro.
Deze sheer lipstick is verkrijgbaar in 7 kleuren.

16 gedachtes over “Yves Saint Laurent sheer lipstick Bohemian Rose

  1. Cool =D! Ik heb ook zo’n Ici Paris kaart, weet je of die korting nog geldt =D?? Het ziet er echt heel mooi uit en Yves Saint Laurent is volgens mij wel een heel goed merk <3! Ook een mooie kleur trouwens ^^!

    Ik ga je volgen via GFC =]! Volg je terug <3??

    xxx Katy ^^!

  2. Pingback: Mijn alledaags make-up mandje « jlovesbeauty

Geef een reactie

