Nails challenge week 14 – flowers

Week 14 van de nails challenge met als thema ‘flowers’. Ik was eerst van plan om de bekende roosjesnailart te maken maar omdat ik deze al te vaak gemaakt heb besloot ik iets nieuws te proberen. Ik vond mijn inspiratie op het youtubekanaal van ‘Cutepolish’ (klik) waarna ik er mijn eigen versie van maakte.

Ik heb gekozen om poppys op mijn nagels te zetten. Dit zijn de rode klaprozen die symbool staan voor de eerste wereldoorlog. Eigenlijk is dit een soort verwijzing naar waar ik woon. Ik woon in Ieper en elke dag wordt ik geconfronteerd met de eerste en tweede wereldoorlog. Zo hebben we de Menenpoort waarin duizenden namen staan van gestorven soldaten. En dat is het hem net, omdat ik dagelijks langs oorlogsgraven passeer sta ik veel te weinig stil bij de gruwel die jaren geleden in mijn stad afspeelde. Daarom deze rode bloemen.

Een niet zo’n vrolijke nailart dus maar het leek me leuk om eens iets anders te doen..

Veel liefs
Jody


7 gedachtes over “Nails challenge week 14 – flowers

Geef een reactie

