Tag: als ik … was, dan was ik …

De laatste dagen heb ik niet veel tijd gehad voor mijn blog maar omdat ik toch iets wou schrijven heb ik besloten om vandaag een tag in te vullen. Op Prettybriliant kwam ik onlangs de ‘als ik … was, dan was ik … tag’ tegen en omdat ik hem heel erg leuk vond besloot ik deze over te nemen. Veel leesplezier en neem hem gerust over als je hem ook wilt invullen.

Als ik een maand was, dan was ik mei.
Als ik een dag was, dan was ik zaterdag.
Als ik een tijdstip was, dan was ik 12:00.
Als ik een planeet was, dan was ik Venus.
Als ik een zeedier was, dan was ik een zeehond

Als ik een richting was, dan was ik West.
Als ik een meubelstuk was, dan was ik een hemelbed.
Als ik een vloeistof was, dan was ik trésor in love van Lancome
Als ik een boom was, dan was ik een eik
Als ik een gereedschap was, dan was ik een schuurmachine.

 

Als ik een bloem was, dan was ik een dahlia.
Als ik een weersoort was, dan was ik de zon.
Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een piano.
Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een glimlach
Als ik een kleur was, dan was ik muntgroen.

Als ik een emotie was, dan was ik nieuwsgierig.
Als ik een soort fruit was, dan was ik een watermeloen.
Als ik een geluid was, dan was ik een fluitende vogel.
Als ik een element was, dan was ik goud.
Als ik eten was, dan was ik een frietje.

Als ik een auto was, dan was ik een volkswagen kever.
Als ik een plek was, dan was ik een Parijs.
Als ik een stof was, dan was ik zijde.
Als ik een smaak was, dan was ik zoet.
Als ik een voorwerp was, dan was ik een geurkaars.

Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik een oog.
Als ik een liedje was, dan was ik Blackbird.
Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar sandalen met fleurige sleehak

5 gedachtes over “Tag: als ik … was, dan was ik …

Geef een reactie

