Review – Essence kwasten

Zoals ik deze vanmorgen beloofde heb ik een tweede blogbericht voor jullie. Het is meteen ook een soort van premiere want voor het eerst sinds ik blog ga ik enkele kwasten voor jullie reviewen. De kwasten van Essence trokken al een tijdje mijn aandacht door hun felle kleurtjes en hun budgetprijsje, toch legde ik ze op het laatste moment altijd terug want iets in mij zei dat kwasten van 1,29 euro niets waard zouden zijn. Enkele weken terug won mijn nieuwsgierigheid toch en ik vertrok het kruidvat met 4 Essence kwasten.

Ik kocht de ‘smokey Eyes kwast’, de ‘Gel eyeliner kwast’, de ‘oogschaduw kwast’ en de ‘poederkwast’. Verder heeft Essence ook nog een ‘blush kwast’ in hun assortiment. De prijzen varieren tussen de 1,29 en 3 euro. Heel erg budget dus.

Leuk is dat de kwasten in een plastieken hoes komen. Zo weet je dat je kwasten nog niet gebruikt zijn en het is handig om ze op een hygiënische manier op te bergen of ergens mee naar toe te nemen. Ook bevat elke kwast een kartonnetje waarop wat uitleg staat over de soort kwast, heel erg handig voor mensen die nog maar net met beauty bezig zijn.

 Poederkwast
Het eerste wat me opvalt is dat deze kwast klein is, veel te klein om als poederkwast te gebruiken. Ook is hij best smal en ik vind hem veel geschikter om mijn bronzer aan te brengen dan om er mijn gezicht mee te poederen. Vooral omdat hij niet echt veel product opneemt. Jammer want deze poederkwast is zo ontzettend zacht.

Eyeliner kwast
Deze eyeliner kwast gebruik ik dagelijks want met deze gaat het zetten van lijntjes op mijn wimperrand vanzelf. Deze werkt heel erg nauwkeurig en dit kwastje is de enige manier om een mooie rechte lijn te plaatsen. Iets waarvan ik tot voor kort dacht dat dit onmogelijk was.

oogschaduwkwast
 Deze oogschaduwkwast doet zijn werk heel erg goed. Hij neemt genoeg oogschaduw op en is zacht op het ooglid. Doordat hij veel haartjes heeft in een bolvorm gebruik ik deze ook om te blenden. Hij blend dan misschien niet zo super als mijn duurdere blendingblush maar ik ben toch heel erg tevreden over deze oogschaduwkwast!

Smokey eyes kwast
Dit is de ‘hardste’ kwast van de 4 maar dat is ook het enige negatieve dat ik over dit kwastje kan zeggen. Hij heeft net als de oogschaduwkwast heel veel haartjes en neemt veel kleur op. Tevens is deze goed om te blenden. Het grote verschil met de oogschaduwkwast is dat deze door zijn vorm ideaal is om kleur in de arcadeboog aan te brengen.

Verder hebben deze kwasten hun eerste wasbeurt goed overleeft en zijn er geen haartjes gesneuveld.
Ik ben heel erg tevreden over deze kwasten en ik gebruik ze dan ook allemaal met plezier. 

Prijzen
– Smokey Eyes kwast €1,29

– Gel Eyeliner kwast €1,49.
– Oogschaduw kwast €1,29 
– Poeder kwast €2,99

Waar te koop?
Essence is te koop in het kruidvat


9 gedachtes over “Review – Essence kwasten

  1. Ik heb ook 3 van de 4 kwasten die jij hebt en ze zijn zo fijn inderdaad! Ik gebruik ze nu al een tijd met plezier en dat blijft hopelijk ook zo 🙂 Trouwens, wat is je lay-out op dit moment mooi! Love it!

  2. Pingback: My favorites – July 2012 | jlovesbeauty

Geef een reactie

