Yves Rocher – douchegel met bio-olie

Hoewel ik een echt ‘The Body shop’ en ‘Lush’ meisje ben als het aankomt op verzorgingsproducten, vind ik de douchegel van Yves Rocher ook heel erg fijn werken. Yves Rocher verkoopt heel wat verschillende soorten douchegel maar deze ‘vierkante’ flesjes zijn volgens mij het bekendst. Ze zijn te koop in verschillende geuren waarvan enkele toch wel speciaal zijn. Zo heb je onder ander ‘bamboe-douchegel’ en ‘douchegel met bio-olie’. Die laatste kreeg ik vorige week als verlaat verjaardagscadeautje en omdat ik dit een aparte maar heerlijke geur vind krijgt deze douchegel vandaag zijn eigen artikel.

De douchegel komt in een plastieken fles met gekleurde dop. Leuk is dat elke douchegel een andere kleurenschema geeft die past bij de geur. Mijn bio-douchegel kreeg een donkergroene dop met een witte/lichtroze body waarop de noten staan waaruit de olie gemaakt wordt. Ook staat volgende informatie vermeld:

“ 99,4% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en deze douchegel bevat geen kleurstoffen”

Ik vind het wel fijn om te weten dat mijn douchegel van natuurlijke producten gemaakt wordt. Vooral omdat mijn huid nogal gevoelig is voor bepaalde douchegels.

Op de verpakking is ook te lezen dat de fles 200ml vloeistof bevat en dat je de douchegel tot 06/2013 kunt bewaren, zo’n jaar en 3 maand dus. Best vreemd eigenlijk zo’n houdbaarheidsdatum onderaan de fles. Maar tevens is zo’n datum handig want zo weet je exact tot wanneer je deze kunt gebruiken.

De geur is heel licht en moeilijk te beschrijven. Ik ruik een soort zoete noot die ook iets meeheeft van de typische katoengeuren. Heel erg fris dus. Haha, je merkt wel dat ik heel erg slecht ben in het beschrijven van geuren. Misschien best even ruiken wanneer je deze tegenkomt dan zul je beter snappen wat ik bedoel.

Dit soort geur vind ik ideaal voor in de lente/zomer omdat ze je een fris en schoon gevoel geven zonder echt overheersend aanwezig te zijn.

De douchegel verzorgt mijn huid want na het gebruik voelt mijn huid lekker zacht aan. Minpuntje is dat de geur snel vervliegt en dat je dus echt moet snuffelen aan je arm om het lekkere geurtje te kunnen ruiken.

Nu ik toch negatief aan het doen ben heb ik nog een puntje van kritiek. Hoe leuk het flesje er ook uitziet ik vind het dopsysteem niet echt hygiënisch. Bij deze douchegels heb ik steeds weer dat de douchegel zich ophoopt in de dop. Telkens de dop afvegen met een papiertje lost dit natuurlijk op maar wanneer je zo’n warhoofd bent als ik wordt dit nogal snel vergeten met een dikke klonter douchegel als gevolg.

Maar buiten deze 2 kleine kritiekpuntjes ben ik heel erg tevreden met deze ‘bio-douchegel’. Hij verzorgt mijn huid goed en ruikt lekker in het flesje. Jammer dat hij zo snel vervliegt want dit is zeker 1 van mijn favoriete Yves Rocher geurtjes!

Extra informatie:
Yves Rocher heeft een groot assortiment douchegels, deze zijn te vinden in de Yves Rocher winkel en op hun webshop.
De prijs van 1 douchegel is 3,50 euro maar af en toe houdt Yves Rocher een actie waarbij je deze douchegels voordeliger kunt kopen. Zo kost deze douchegel momenteel 1,95 euro op de webshop.

Edit: Misschien heb je gemerkt dat mijn blogposts de voorbije dagen steeds op een ander tijdstip online kwamen. Ik heb het momenteel een beetje druk met school en het is moeilijk om ’s avonds mijn artikels in te plannen. Zowiezo komt er elke dag een artikel online dus wil je geen artikels missen raad ik je aan om me te volgen via ‘bloglovin’ of om een paar keer per dag mijn blog te komen checken.

4 gedachtes over “Yves Rocher – douchegel met bio-olie

  1. Ik gebruik ook heel graag producten an Yves Rocher, en ik ben groot van van hun verschillende lijnen 🙂 Ik vind nog steeds dat je er niet veel van leest op blogs want dat vind ik wel jammer, ze hebben nochtans heel goede producten voor kleine prijzen!

Geef een reactie

