Review: Essence Sun Club – glamour to go eyeshadow: long beach

Mijn favoriete budgetmerk is vast en zeker Essence. De kwaliteit van hun producten is de voorbije jaren ontzettend goed geworden voor hun goedkope prijsje. Niet raar dus dat ik ontzettend enthousiast was toen ik een ‘Sun Club – glamour to go eyeshadow palette’ kocht. Ik ging voor de neutrale variant die de naam ’02: long beach’ kreeg. Vandaag mijn mening over dit palette.

Het palette komt in een plastieken doorzichtig doosje. Hierop staat een leuke print die ietwat goedkoop oogt. Wat mij vooral opvalt is hoe stevig dit doosje is. Het sluit goed en voelt zwaar aan. Verder bevat het palette 8 kleuren oogschaduw en een sponsapplicator met kwastje. Op de achterkant staat het volgende geschreven nog geschreven dat het palette 7,5 gram oogschaduw bevat en dat het 12 maand houdbaar is.

‘Long Beach’ is een palette met 8 neutrale kleuren. Alle kleuren bevatten een lichte of grove shimmer en wat me verrast is de grote variatie in kleuren. Niet enkel de bruine/rozige kleuren maar ook enkele oranje kleurtjes zijn in dit palette te vinden.

Over de kwaliteit van de oogschaduw ben ik niet echt te spreken. De oogschaduw korrelt enorm en sommige glitters zijn naar mijn mening iets te grof aanwezig. De pigmentatie is voor zijn prijs dik oké. Verwacht geen pigmentatie als het naked palette van UD, maar met een goede oogschaduw kun je zeker een mooie ooglook met dit palette maken. Wat me wel opvalt is dat de kleuren minder goed overkomen wanneer ze op het oog aangebracht zijn.

Bovenstaande swatches zijn droog en zonder oogschaduwbasis aangebracht.

En dan wil ik het nog eens kort over het bijhorend kwastje hebben. Zowiezo gebruik ik liever mijn eigen kwasten maar van ver leek dit kwastje me wel handig voor wanneer ik niet thuis slaap. Jammergenoeg is de kwaliteit 2 keer niets. De haren springen alle kanten uit, het neemt heel weinig kleur op en toen ik hem uitteste verloor hij zomaar een derde van zijn haren. Jammer want van de vaste kwasten uit het Essence assortiment ben ik heel erg te spreken.

Besluit: Hoewel ik meestal fan ben van Essence valt dit palette me een beetje tegen. Er zitten leuke kleurtjes tussen en de pigmentatie is oké. Maar het aanbrengen van de oogschaduw is door zijn hoge korrelgehalte heel erg moeilijk en ik merk dat dit palette onaangeroerd in mijn stash blijft liggen. 

Extra informatie:
Essence is te koop in het kruidvat.
De Sun Club glamour to go oogschaduw palettes zijn te koop in 2 kleuren en kosten 2,99 euro per stuk

8 gedachtes over “Review: Essence Sun Club – glamour to go eyeshadow: long beach

  1. De kleurtjes zijn erg leuk, jammer dat de kwaliteit niet zo goed is. De borsteltjes die je bij essence-producten krijgt vind ik ook nooit zo goed. Als je ze gebruikt is het altijd in het begin heel donker, en daarna meteen alle kleur weg… Tja pech dan en gewoon wachten op volgende producten 🙂

Geef een reactie

