Lees tip: Sophie Kinsella

Op de site van mijn plaatselijke bibliotheek kun je zien hoeveel boeken je al uitgeleend hebt. Nieuwsgierig als ik ben keek ik onlangs en tot mijn verbazing zit ik al over de 800 boeken! Best veel aangezien ik nog maar 20 jaar ben en dus nog maar een jaar 10 lid ben van de bib. Ik kan het dus niet ontkennen, ik ben een echte boekenworm. Vooral op de trein vind ik het leuk om een goed boek te lezen. 

Omdat ik dus ook een hele waslijst boeken heb die ik echte aanraders vind heb ik besloten om eens in de zoveel tijd een artikel over 1 bepaalde auteur te schrijven. Vandaag begin ik met ‘Sophie Kinsella’ of beter bekend als de schrijfster van de ‘shopaholic reeks’. Over die boeken ga ik het echter niet hebben want hoewel ik ze bijna allemaal in mijn bezit heb ben ik eerder fan van haar andere boeken. Klik snel op lees verder

Bovenstaand filmje is een ‘trailer’ van ‘Wat spook jij uit‘. Met een bijpassend kostuums en een lekkere cocktail in de hand kun je met dit boek zo terug naar de jaren 20. Het verhaal is zo grappig geschreven en eerlijk vind ik dit een superleuk verhaal om verfilmd te worden. Dit is stiekem 1 van mijn favoriete ‘Sophie Kinsella’ boeken.

Een ander boek is ‘Ken je me nog‘, dit was mijn eerste boek van haar en ja hoor door dit boek heb ik een heuse ‘Sophie Kinsella’ verslaving gekregen. ‘Ken je me nog’ gaat over een meisje die na een ongeval wakker wordt en zomaar even 3 jaar van haar leven is vergeten. Daarbij komt ook dat ze helemaal veranderd is, haar scheve tanden zijn wit en recht geworden en blijkbaar is ze getrouwd en baas van haar vroegere vriendinnen. Ik ga niet alles verklappen maar het is superleuk om te lezen hoe ‘Lexi’ met haar nieuwe leven omgaat.

Aanpakken is ook zo’n boek die je vanaf de eerste pagina mee in het verhaal neemt. Kort vertelt gaat het verhaal over een meisje die leeft voor haar werk maar na een fout slaat ze in paniek en stapt ze op een trein. In een onbekend dorpje start ze een nieuw leven als huishoudster. Echt een leuk verhaal!

En dan is er nog ‘Hou je mond’ naar mijn mening is dit boek met de leukste humor geschreven. Ik kan me helemaal herkennen in het hoofdpersonage en ergens is dit een verhaal die ik ook wel zou kunnen meemaken want welk meisje heeft er nu geen geheimen?

Mag ik je nummer even‘ is mijn nieuwste aanwinst, ik heb hem nog niet kunnen lezen maar ik sta te popelen om aan het verhaal te beginnen. Het lijkt me weer zo’n typische chick-lit en laat dat nu net zijn waar ik zo dol op ben. Een review volgt nog!

Q: Kenden jullie deze boeken al?

4 gedachtes over “Lees tip: Sophie Kinsella

  1. Wauw, a lot of boeken! 😀 Ik kon haar alleen van Shopaholic, maar ik wil dat boek nog steeds lezen. Dat geldt trouwens ook voor de film. Ik ben benieuwd hoe je je nieuwe aanwinst vindt. 😀

  2. Ik lees eigenlijk veel te weinig of het zijn roddelboekjes…niet echt educatief hé 😉 Maar je bracht me op een idee!

Geef een reactie

