Essence: make-up to match foundation

Best een beetje ironisch dat ik gisteren vertelde dat ik minder over ‘make-up’ wou schrijven en dat ik vandaag een review doe over foundation maar een beetje wispelturigheid kan geen kwaad. Komende zaterdag ga ik voor het eerst iemand opmaken voor een feestje (Spannend!) en omdat mijn huidige foundation veel te donker zou zijn voor haar heb ik enkele nieuwe foundations ingeslagen. Waaronder ook de ‘make-up to match foundation van Essence’. Deze belooft om zich aan alle huidtinten aan te passen. Of hij doet wat hij belooft heb ik voor jullie uitgetest..

De foundation komt in een plastieken tube die er best aantrekkelijk uitziet voor zijn prijs. Vooral van het subtiele bolletjesmotief ben ik grote fan. Verder staat er op de verpakking vermeld dat de tube 26ml product bevat en dat dat hij 12 maand houdbaar is.

Iets minder positief ben ik over de manier waarop je het product uit de tube moet krijgen. Duwen geeft al snel teveel product waarna je ofwel met een veel te bruin gezicht over straat moet of het overtollige product de vuilbak in moet kieperen, en dan heb ik het nog niet gehad over wanneer de tube bijna leeg is. Naar mijn mening gaat er echt teveel product verloren bij zulke tubes. Ook is een pompsysteem veel hygiënischer. Maar hé nu ben ik wel heel kritisch bezig.

Essence belooft het volgende over de foundation:

“ Colour adapting foundation provides natural light coverage and flawless, radiant finish. Microencapsulated pigments release by blending and instantly adjust to match the skin tone. Covers small imperfections. Long-wearing, fragrance and oil free. Dermatologically tested.”

Een vrije vertaling van bovenstaand zinnetje is dus dat de foundation een natuurlijk ogend en egale huidje belooft. Ook worden kleine imperfecties verborgen en blijft de foundation nog op je gezicht zitten na een lange dag werken. 

Links is mijn huid zonder foundation, buiten het feit dat mijn wenkbrauw op deze foto een eigen leven lijkt te leiden zie je ook dat ik momenteel ontzettend veel last heb van puistjes. Een gevolg van de combinatie van stress en een crème die ik aan het testen ben vrees ik. Rechts is mijn huid met foundation. Persoonlijk zie ik tussen beide foto’s niet zoveel verschil, al mijn puistjes zijn nog zichtbaar. Toch lijkt mijn huid wel veel frisser op de rechter foto.

Wat mij opviel was hoe romig de foundation is. Hij smeert zo makkelijk uit dat je het gevoel hebt dat je niets op je gezicht hebt. Positief want zo is er ook geen kans op een vlekkerig resultaat. Ook past de foundation zich inderdaad aan aan je huidskleur. Ideaal voor personen die van heel naturell houden, iets minder voor mensen die van een goede dekking houden.

Mijn conclusie is dat deze foundation een goede aankoop is voor wanneer mijn huid in gezonde staat is en ik niet veel dekking nodig heb. Ook tijdens zomerse dagen zal ik eerder naar deze foundation grijpen door zijn romige structuur. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb wel betere foundations in mijn bezit.

Deze foundation kost 3,99 euro en is te koop in het kruidvat.

7 gedachtes over “Essence: make-up to match foundation

Geef een reactie

