Pechdagen en gênante momenten

Soms gebeurt er iets in mijn leven waardoor ik inspiratie krijg om een stukje tekst te schrijven. Meestal gaat dit helemaal niet over beauty of fashion of iets anders waar ik vaak over schrijf en plaats ik het dus niet op mijn blog. Omdat ik het wel leuk vind om af en toe een persoonlijk stukje te schrijven heb ik besloten om elke maand 1 van mijn hersenspinsels online te gooien. Veel leesplezier.

Soms heb je van die dagen dat je wakker wordt terwijl je ligt te rillen van de kou. Je deken heb je tijdens het slapen zomaar van je bed gegooid want in je dromen had je lekker warm. Je lag namelijk op een wit strand te genieten van een lekkere cocktail. Wel als ik zo wakker wordt weet ik al dat het een absolute pechdag zal worden. Op zo’n dagen weet ik opeens niet meer hoe ik mijn benen moet voortbewegen zonder te vallen op de grond of op mensen die je helemaal niet kent (ik spreek niet uit ervaring hoor, heus niet!). Op zo’n dagen lijk ik ook met iedereen ruzie te hebben en hoewel ik weet dat ik beter mijn mond zou houden wil ik toch mijn gelijk halen want hé ik heb wel zo’n verschrikkelijke pechdag.

Erger nog zijn de pechdagen die je helemaal niet voelt aankomen. ’s morgens wordt je gewekt door de fluitende vogeltjes en wanneer je naar school vertrekt wordt je vergezeld door het zonnetje die op je gezicht schijnt. Opeens merk je dat er niets loopt zoals je wilt. Je oplader van je laptop ligt nog thuis op je bureau , je ziet die ene persoon die je eigenlijk helemaal niet wilt zien of waarom is het zonnetje verdwenen en voel ik die grauwe koude wind in mijn gezicht? Wanneer je zoiets meemaakt zou je meteen terug naar huis moeten keren, de deuren sluiten en genieten van een goede filmmarathon tot het bedtijd is. Maar neen zo zit het leven niet elkaar. Op zo’n dagen moet je doorgaan en maak je het ene na het andere gênante moment mee. Soms grappig, soms iets minder grappig. Zo had ik ooit in mijn middelbare schoolcarrière een jurkje voor het eerst aan. Ik kreeg heel wat complimentjes en de dag leek super te beginnen. Toen sloeg het noodlot toe en ben ik zomaar in een plasje vuiligheid gaan zitten. Inderdaad mijn jurk was helemaal besmeurd. Het ergste was toen nog dat ik helemaal niet doorhad. Mijn klas was toen ook niet super dus laten we zeggen dat dit 1 van mijn ergste pechdagen was uit mijn leven. Nu weet ik dat ik beter gewoon terug naar huis was gekeerd. En voor de geïnteresseerden, het jurkje heb ik meteen de vuilbak in gekieperd.

En dan zijn er nog van die grappige pechdagen. Mijn gedachten zitten altijd ergens anders. Mijn vriend zei me onlangs nog ‘Soms zou je beter een beetje meer luisteren en een beetje meer zwijgen’. Dit was grappig bedoelt natuurlijk want ik praat heus niet zoveel, echt niet! Over het feit dat ik beter zou moeten luisteren heeft hij dan weer gelijk. Ik moet met rode wangetjes bekennen dat hij het 2 keer heeft moeten zeggen voordat ik gehoord had dat hij iets zei. Ahum telt het excuus dat er iets heel erg interessant op tv was? Nuja dat ik met mijn hoofd in de wolken leef heeft me al vaak grappige pechdagen opgeleverd. Ooit bleef ik hangen met mijn jas in een stoel terwijl de trein aankwam. Geloof me maar dat het niet zo fijn is om een gevecht met je rits en een ijzeren leuning aan te gaan terwijl de trein klaarstaat om te vertrekken. Gelukkig won ik en haalde ik mijn trein. De andere passagiers hadden trouwens een leuk verhaal om op hun werk/school te vertellen want ja hoor heel wat mensen stonden me met een grote glimlach op hun mond te bespioneren. Een ander verhaal was toen ik voor het eerst wegging met mijn vriend. Hij was toen mijn vriendje nog niet en omdat hij me dus nog niet zo goed kende liet hij mij de deur opendoen. Geen idee waar ik toen met mijn gedachten zat want ik duwde zo’n 5 minuten aan de deur zonder dat hij open ging. Uiteindelijk werd ik uit mijn lijden verlost toen de man van het café me kwam vertellen dat het een schuifdeur was. Inderdaad opnieuw een gênant moment in mijn korte leventje. Mijn vriend doet nu trouwens altijd de deur open als we samen op café gaan.

Maar eerlijk is eerlijk vaak zijn het deze gênante momenten die het meest ter sprake komen en waardoor ik meestal met de slappe lach zit. Eigenlijk vind ik het helemaal niet zo erg dat ik meestal degene ben die ik gênants meemaak want ik weet dat ik niet de enige ben. Zo kwam mijn vriend onlangs thuis met een grote zwarte plek op zijn hoofd. Bleek dat hij op zijn werk (hij werkt in een garage) een groot vat olie over zich heen gekregen had en dus van kop tot teen onder de olie zat. Op zo’n moment wordt ik opnieuw verliefd op mijn ventje en wil ik hem gewoon een dikke knuffel geven. Daarna moet ik natuurlijk heel hard beginnen lachen en beiden weten we dat dit verhaal nog heel vaak verteld zal worden.

Zonder al die gênante momenten en pechdagen zou het leven maar saai zijn en zouden we heel weinig te lachen hebben. Dus probeer de volgende keer dat je uit het spookhuis gered wordt omdat je niet meer verder durft (heb ik nooit meegemaakt, ahum) je schaamte weg te steken en lach met jezelf want dan wordt het leven opeens zoveel mooier!

Q: Hoe gaan jullie om met een pechdag?

FOTO’S: weheartit

7 gedachtes over “Pechdagen en gênante momenten

  1. wat leuk geschreven! Bij een ‘grappige’ pechdag ga ik gewoon door & dan heb ik achteraf weer een anekdote erbij (a) als het echt een baaldag is, ga ik heerlijk onder de dekens films kijken/boeken lezen en zelfgemaakte cakejes&koekjes eten 🙂

  2. Leuk artikel! Van mij mogen zulke posts wel vaker online komen 🙂
    Als ik een pechdag heb.. tja,dan deal ik er gewoon mee. Even doorzetten en hopen dat het de volgende dag weer over is. En na een paar dagen kan ik er meestal wel om lachen. 🙂

  3. Haha, leuk geschreven zeg! 😀 Wel true, als je alles vergeet, helemaal ik, dan word ik boos. Irriteer het mij, maar meestal ga ik dan zo op in sommige dingen dat de pechdag oplost. ^^

  4. Pingback: Hersenspinsel: Love en haar eerste keren | jlovesbeauty

Geef een reactie

