Essence shape & style 3 in 1 file

Als eigenares van een beautyblog zou ik volgende bekentenis nooit mogen maken. Ik zou moeten liegen en zeggen dat ik mijn nagels maandelijks grondig verzorg. Maar ik ben nu eenmaal een eerlijk meisje en dus beken ik dat ik buiten 2 keer in het jaar een verhardingskuur niets met mijn nagels doe. Buiten lakken natuurlijk want anders zou ik geen 100 lakjes bezitten.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn nagels lang mishandeld. Toen ik onlangs in het kruidvat stond besloot ik daar verandering in te brengen en ik kocht zowaar mijn allereerste vijl. Vandaag mijn mening over de ‘Shape & Style 3-in-1 file van Essence’.

De vijl komt in een plastieken doosje waarop uitgelegd staat hoe de vijl werkt. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat de vijl in een doosje komt. Zo kun je hem makkelijk overal mee naartoe nemen. Al vrees ik dat het doosje lang bescherming zal bieden want echt stevig is het toch niet.

Positief is ook de grootte van de vijl. Doordat de vijl redelijk klein is, is  deze ideaal om mee te nemen in je tas. Veel ruimte neemt deze alvast niet in. Ook is de vijl stevig.

Zoals ik net al vermeldde werkt deze vijl in 3 stappen:
          Stap 1: vijlen van je nagels
          Stap 2: gladder maken van je nagels
         Stap 3: glans toevoegen

Elke stap heeft een eigen kleur op de vijl. Ook staan alle stappen netjes vermeld op de vijl zelf.

Stap 1 of de grijze kant van de vijl staat in voor het vijlen van je nagels. Persoonlijk vind ik deze fijn werken. Het vijlen gaat snel en makkelijk door de vorm van de vijl. Hierbij geldt ook dat de vijl vrij stevig is waardoor je geen schrik hoeft te hebben dat de vijl breekt (jaja ik spreek uit ervaring, heb ik ooit meegemaakt met een heel erg goedkope vijl). 

Stap 2 is de paarse kant en belooft je nagels glad te maken. Ik voel inderdaad verschil wanneer ik deze kant gebruik. Mijn nagels voelen wat gladder aan en het resultaat is mooier. Al vraag ik me af of dit wel gezond is voor je nagels want het voelt alvast intensief aan.

Stap 3 of de turquoise zijde bevindt zich aan de binnenkant van de vijl en belooft je nagels een glans te geven. Persoonlijk zie ik een minieme glans op mijn nagels verschijnen al vind ik deze zijde nogal onhandig werken.  Trouwens mijn excuses voor de krassen op de vijl. De eerste foto’s waren mislukt waardoor ik nieuwe foto’s heb moeten nemen nadat ik de vijl al gebruikt had.

Mijn nagels zien er momenteel niet uit maar ik wou jullie toch even de glans tonen nadat ik stap 3 gebruikt heb. Ziet er goed uit toch?

De conclusie over de Shape & style 3 in 1 file van Essence is heel erg positief. Voor 2,29 euro heb je een kwalitatief goede vijl die je makkelijk overal mee naartoe kunt nemen. Ik ben heel tevreden over deze impulsieve aankoop.

Extra informatie:
De Shape & Style 3 in 1 file van Essence is te koop in het kruidvat met extra Essence schap.
De prijs is 2,29 euro. Heel erg budget dus.

4 gedachtes over “Essence shape & style 3 in 1 file

  1. Buiten ze inwrijven met handcreme en nagelolie vergeet ik om m’n nagels af en toe eens extra te verwennen…ze zijn en blijven nog altijd verschrikkelijk droog

Geef een reactie

