Let’s talk about books: Sophie Kinsella – Mag ik je nummer even

1 keer in de maand staat mijn blog in het teken van boeken. Dan vertel ik jullie meer over welke boeken ik de voorbije maand gelezen heb en welke ik jullie aanraad en welke ik jullie helemaal afraad. Geen nood dit wordt geen reclame stukje en ik heb ook geen nood aan het schrijven van boekverslagen. Het lijkt me gewoon leuk om mijn favoriete boeken met jullie te delen.

Ik lees heel veel. Zo vind je me meestal met een boek op de trein en voordat ik ga slapen lees ik nog snel enkele pagina’s. Dit heeft als gevolg dat ik gemiddeld 3 boeken per maand lees.  Mijn favoriete boek van maart is ‘Mag ik je nummer even’. Dit is de nieuwe roman van Sophie Kinsella (degene die ook de reeks van Confessions of a shopaholic schreef).

Toen ik dit boek kocht vergat ik de flaptekst te lezen. Gewoon omdat ik mij altijd kan vinden in de verhalen van Sophie Kinsella. En ik werd angetrokken door de cover. Wat een beetje glitter toch niet kan doen met een meisje. Nuja omdat ik jullie het hele verhaal niet wil verklappen heb ik de flaptekst hieronder even geplaatst.

       “Poppy Wyatt is helemaal in paniek. Ze is haar verlovingsring kwijt! Een antiek geval, al drie generaties in het bezit
van de chique familie van Magnus, haar aanstaande. Over tien dagen is de bruiloft! Terwijl ze buiten voor het hotel
haar vriendinnen staat te bellen, wordt tot overmaat van ramp haar mobieltje plotseling uit haar handen gegrist.
Nu is de crisis compleet. Wat moet ze zonder telefoon beginnen?

Helemaal hyper denkt Poppy dat ze aan het hallucineren is geslagen wanneer ze in de lobby van het hotel zomaar
een smartphone ziet liggen. Hebbes! Maar het duurt niet lang voor de eigenaar, de botte zakenman Sam Roxton,
zich meldt. En Sam is ‘not amused’ als Poppy ijskoud weigert haar schat aan hem af te staan. Als ze het niet laten
kan zich ook met zijn zaken te bemoeien, raken hun levens op wonderlijke wijze verstrengel
d. “

klinkt als een leuk verhaal toch? Toch had ik wat moeite om me in de hoofdpersonages in te leven. Is het omdat ik nog niet op het punt sta te trouwen? Het was even wennen om volledig in het verhaal te zitten. Leuk vind ik wel de onverwachte wending in het verhaal. Het is een roman dus voorspelbaar is deze zeker maar toch zitten er paar leuke verhaallijnen in die ik niet had zien aankomen. Nog een reden waarom ik van dit boek genoten heb zijn de vele voetnoten die in het boek te vinden zijn. Echt heel erg leuk gevonden!

Mijn mening is dat een leuke chick-lit is die veel meiden zal kunnen bekoren. Ik vind het één van de mindere Sophie Kinsella verhalen maar ik heb er toch van genoten en ik ben blij dat ik hem in mijn boekenkast heb kunnen zetten.

Q: Ben jij fan van chick-lits?

6 gedachtes over “Let’s talk about books: Sophie Kinsella – Mag ik je nummer even

  1. ik vond dit echteen hilarisch boek, met al die voetnoten, echt weer verfrissend. Ik heb hem in het engels gelezen & de personages gingen gewoon leven, je kon ze zo voorstellen in het dagelijks leven, binnen 4 a 5 uur had ik hem ook uit, want wegleggen was geen optie 😀

Geef een reactie

