Lets talk about books: De weddenschap

Wanneer ik naar school ga moet ik dagelijks een uur treinen. Meestal trein ik met enkele mensen mee maar als ik alleen reis vind ik het heerlijk om me een uurtje van de wereld af te sluiten en me in een boek te verdiepen. Omdat ik heel wat boeken verslind deel ik om de zoveel tijd enkele van mijn favoriete boeken.

Vandaag vertel ik wat meer over ‘De Weddenschap’ van Jennifer Crusie.  Ik moet bekennen dat ik nog nooit van Jennifer Crusie gehoord had voordat ik dit boek kocht. Meestal koop ik boeken tijdens 2 voor 10 euro-acties in eci-winkels. Zo doe ik niet alleen koopjes maar ontdek ik ook nieuwe schrijfsters. Zo ook bij dit boek.

‘De Weddenschap’ is een echte chick-lit die veel vrouwen zal kunnen overtuigen. Het verhaal staat kort beschreven op de achterflap van het boek:

‘Minerva Dobbs blijft hopen die ene partner te vinden die wel lief en aardig is, vooral voor haar. Haar laatste ex heeft haar vlak voor het huwelijk van haar zus in de steek gelaten. Nu zit Min in haar eentje in een yuppiebar en zint op wraak. Dan valt haar blik op een geweldig aantrekkelijke man.
Calvin Morrissey heeft zojuist een heftige weddenschap afgesloten met zijn vrienden. Hij moet zijn charmes op Minerva botvieren en haar binnen één maand in bed zien te krijgen. Maar zij heeft alles gehoord en besluit het spel mee te spelen. Zo hoeft Minerva niet alleen naar de trouwerij en kan ze voor de verandering hem eens dumpen; vlak voordat de maand om is natuurlijk.’
 

Ik zei het toch, een echt meidenverhaal die me doet denken aan ‘how to lose a guy in 10 days’. Jammer is wel dat het verhaal op de achterflap iets uitvergroot werd. Het hoofdpersonage weet niet eens dat hij een weddenschap aangegaan is en hierdoor is het verhaal wel heel voorspelbaar. Toch is dit soort verhaal leuk om je gedachten even te verzetten.

Positief is dat het verhaal heel vlot geschreven is, al van de eerste pagina zit je als lezer in het verhaal en dat blijft zo tot de laatste pagina. Het kort stukje tekst op de kaft ‘wedden dat je niet kunt stoppen met lezen?’ is dus echt van toepassing.

Ook zijn de personages naar mijn mening goed uitgewerkt. Ik had meteen een band met het hoofdpersonage Minerva en hoewel het allemaal fictie is hoopte ik doorheen het boek mee dat ze haar ware prins zou vinden.

Wat ik wel overbodig vond waren de nogal expliciete 18+ scènes. Ik vind het niet erg als er wat gefoefel tussen de hoofdpersonages voorkomt zolang het niet belangrijker wordt dan het verhaal. In ‘de weddenschap’ had ik bij enkele hoofdstukken toch wel mijn bedenkingen of ze zoveel aan het verhaal bijdroegen.

‘Jennifer Crusie’ heeft me met ‘de weddenschap’ positief verrast. De volgende keer dat ik een boek van haar zie liggen twijfel ik niet om hem mee naar huis te nemen. Ben je niet zo voor die meidenverhalen vol romantiek en voorspelbaar gefoefel, dan zou ik dit boek aan je voorbij laten gaan. Anders is het een leuk boek om wat vrije tijd mee te vullen.

‘De weddenschap’ heeft 366 pagina’s

5 gedachtes over “Lets talk about books: De weddenschap

  1. Ah, heerlijk om even een goed boek te lezen! Zelf kan ik het niet in de trein, teveel afleiding, maar respect voor de mensen die dat wel kunnen! Het lijkt mij een leuk boek, helemaal omdat zij alles heeft gehoord, ik wil hem nu ook lezen. xD Dik boek ook, fijn!

  2. Leuk artikel!
    Ik lees echt heel graag, maar weet soms niet meer welke boeken te lezen,
    dus ben ik altijd heel blij als ik artikels als deze spot!
    Als ik volgende keer in de bib kom, ga ik eens kijken of ze hem hebben!

Geef een reactie

