Tutorial: budget look

Vorige woensdag toonde ik jullie mijn nieuwste oogschaduwaankoop. ‘Olive Garden’ is een olijfkleurige oogschaduw met glitter die heel wat oogkleuren staat. Daarom besloot ik om een fototutorial te maken van een look die zowel geschikt is voor school als werk. Nog een positief puntje, voor deze look heb ik enkel budgetproducten gebruikt.

Voor deze ooglook gebruik ik ‘Souvenir from moon’ van Catrice, ‘Luxury Reborn’ van NYC, ‘Mother earth is wachting you’ van Essence (LE) en ‘Olive garden’ van Essence.

Allereerst breng ik met een blending kwast de kleur ‘mother earth is watching you’ van Essence aan onder mijn wenkbrauwbot. Dit is een huidkleurige oogschaduw die een subtiele glitter bevat en die ik heel erg leuk vind als highlighter.

Hierna breng ik de lichtbruine kleur ‘Luxury reborn’ van NYC aan op mijn bewegend ooglid. Hiervoor gebruik ik een gewone oogschaduwkwast. Terwijl ik deze kleur aanbreng blend ik lichtjes ‘Luxury reborn’ samen met ‘Mother earth is watching you’ zodat de twee kleuren in elkaar overlopen.

Om wat diepte in de ooglook te krijgen breng ik met dezelfde oogschaduwkwast ‘My Souvenir from moon’ aan vanaf het midden op mijn bewegend ooglid. De kleur blend ik lichtjes uit naar boven toe en naar de buitenkant van mijn oog. 

Dan neem ik ‘Olive Garden’ en breng ik de kleur aan met de ‘smokey eye’ kwast van Essence. De kleur breng ik in een V-vorm aan, aan de buitenkant van mijn oog en in mijn crease. De kleur kun je zoveel opbouwen als jij het mooist vindt. Hierna neem ik een blending kwast en blend de kleur naar boven uit zodat alle kleuren mooi in elkaar overlopen. 

Met een platte kwast breng ik een fijn lijntje van ‘Olive Garden’ aan onder mijn oog. Zorg dat dit lijntje niet de dik wordt maar subtiel blijft.

Hierna breng ik een fijn lijntje van ‘Barefoot through the moss’ van Essence (LE) aan. Deze eyeliner heeft een kaki-groene kleur en past mooi bij ‘Olive Garden’. Indien je geen eyeliner hebt in deze kleur kun je ook een bruine of grijze eyeliner gebruiken. 

Als laatste breng ik een zwart lijntje oogpotlood op mijn onderste en bovenste waterlijn (Catrice), krul ik mijn wimpers en breng ik een laagje van de ‘Big Lashes volume Boost mascara’ aan van Essence.

Op mijn wangen breng ik ‘Rose Glow’ van NYC aan. 

Op mijn lippen breng ik de lipstick ‘Sparkling Romance’ en een laagje lipgloss in de kleur ‘nude kiss’ aan. Beiden zijn van Essence.

Et voila, de look is al klaar, heel erg makkelijk te maken en lief voor de portefeuille. 


8 gedachtes over “Tutorial: budget look

Geef een reactie

