essence – my skin tinted moisturizer

BB-creams zijn voor vele beautybloggers een echte must in hun verzorgingsstash. Ik moet bekennen dat ik nog nooit een BB-cream gebruikt heb, behalve die van Garnier maar daar was ik na de eerste keer gebruiken al allergisch aan dus die heb ik nooit uitgebreid getest. Toen ik onlangs in het kruidvat de ‘tinted moisturizer’ uit de My skin lijn van Essence zag liggen werd mijn nieuwsgierigheid gewekt. Oké een ‘tinted moisturizer’ is geen BB-cream maar volgens mij komt het aardig in de buurt. Zowiezo ben ik grote fan van de ‘my skin’ producten dus ik besloot het erop te wagen en sinds enkele weken ben ik deze tinted moisturizer aan het uittesten. 

De tinted moisturizer komt in een kartonnen doosje waarop volgende informatie staat:

                ” My Skin tinted moisturizer voor lichte huid. Huidverzorging die je kunt zien,
voelen & ruiken. 
De intensief verzorgende, vochtinbrengende crème met een
vleugje make-up past perfect bij je huidtint voor een natuurlijke, egale teint. De
formule verrijkt met perzikpitolie &
acaibessenextract verzorgt, beschermt en
hydrateert de huid tot wel 24 uur. Licht reflecterende pigmenten geven je huid
een gezonde en frisse look. Met beschermende
 UVA/UVB-filters en een fruitige
geur! Huidverdraagzaamheid dermatologisch getest.’’

Kort uitgelegd is een tinted moisturizer een dagcrème die je gezicht wat kleur geeft. Verwacht geen foundation-effect maar wel een lichte dekking van roodheden en een egale huid. Ideaal voor in de zomer of voor mensen die net als ik niet zo’n fan zijn van een dikke laag foundation. 

De tinted moisturizer komt in een tube met duwsysteem. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van tubes omdat ze heel wat product verloren laten gaan. … Ook is het opletten dat je niet te hard duwt want dan kan er een explosie van crème uit de tube schieten (echt meegemaakt!). Van de verpakking kan ik verder niets negatiefs bedenken. De tube kreeg een frisse look en bevat alle nodige informatie. Essence verkoopt de tinted moisturizer in twee verschillende tinten.  Na even te testen in het kruidvat koos ik met mijn licht huidje voor de lichtste variant.

De geur van de getinte dagcrème is fris en fruitig. Snijdt een paar verse perziken open en je hebt de geur die uit de tube komt. Heerlijk om ’s morgens op je gezicht te wrijven. Positief vind ik dat de geur vervaagt na het aanbrengen want de geur is best overheersend als je hem aanbrengt.

Essence belooft dat deze dagcrème de huid 24 uur hydrateert, ik sta een beetje sceptisch tegenover deze belofte. Wel voelt mijn huid zacht aan en heb ik de laatste tijd veel minder last van puistjes, iets waar ik normaal tijdens de examens vol mee sta.  De tinted moisturizer doet zijn werk dus goed.

Zoals ik al zei koos ik voor de lichtste variant. De kleur matcht perfect met mijn huidskleur en na het opbrengen zie je enkel een lichte glans.

Leuk is dat je heel weinig product nodig hebt om een mooi resultaat te krijgen. Volgens mij doe je dan ook heel erg lang met de 50 ml crème die de tube bevat.

Zoals je ziet geeft de tinted moisturizer een hele frisse en gezonde gloed aan mijn gezicht. Puistjes en roodheden worden iets minder zichtbaar terwijl het resultaat heel naturel blijft.

Ik ben heel tevreden over deze ‘My Skin tinted moisturizer’ en ik raad hem dan ook aan, aan iedereen die een goede verzorgende dagcrème zoekt die je huid een egale teint geeft.

Het leukste heb ik trouwens tot het laatste bewaard want de prijs van deze crème is 1,99 euro. Inderdaad lekker budget.

Info:
‘My Skin tinted moisturizer’ is te koop in het kruidvat en is verkrijgbaar in twee verschillende tinten.

Prijs: 1,99 euro voor 50ml

11 gedachtes over “essence – my skin tinted moisturizer

  1. Dit is nu mijn favoriete getinte dagcreme ever!!
    Heb hem gekocht omdat er huidvriendelijke zonnefilters inzitten (Zinkoxide en Titanium dioxide). Groot plus punt is dat er heel hoog in de ingredientenlijst zinkoxide zit en dat is heel goed tegen puistjes!

  2. Pingback: My favorites – July 2012 | jlovesbeauty

Geef een reactie

