NOTD: Pieces – Rough Red

Hoewel de examens heel wat nadelen hebben, kan ik ook enkele positieve puntjes opnoemen. Neem nu het feit dat mijn lieve zus me verraste met een Pieces nagellakje in één van mijn favoriete kleurtjes van dit moment. ‘Rough Red’ is een lichte koraalrode/roze kleur die perfect is voor de lente.

Laten we maar even met de deur in huis vallen want dit lakje dekt voor geen meter. De substantie is heel erg dun en waterig waardoor het lakken in heel wat laagjes verloopt. Voordeel is wel dat het drogen snel gaat maar dat je toch minimum vier laagjes moet lakken voordat de kleur echt mooi op je nagels zit.

Jammer want ik ben echt helemaal verliefd op de koraalrode kleur die toch wat meer naar het roze neigt. Ik heb al op enkele beautyblogs de sheer lakjes voorbij zien komen waarbij de witte rand van je nagels zichtbaar blijft, volgens mij heeft ‘Rough Red’ diezelfde werking maar eerlijk het is nog even wennen. De lak blijft zo’n 4 dagen chipvrij op mijn nagels zitten (na gebruik van een goede topcoat.)

Op internet zijn er heel wat uiteenlopende reviews te vinden over de lakjes van Pieces. Persoonlijk ben ik ook niet echt overtuigd door de kwaliteit van de lakjes, dit is al mijn tweede lakje van dit merk waarbij de lak maar niet wil dekken. Al vind ik ‘Rough Red’ zo’n mooie kleur, dat ik dit lakje de komende maanden vaak zal dragen.

Swatches:

Informatie:
De Pieces lakjes zijn onder andere te koop in de ‘Pieces’ filialen, ZEB winkels en in enkele Vero Moda filialen. Online kun je nagellakjes ook bestellen op Zalando.
De prijs is  3,95 euro voor een potje van 10 ml

 

3 gedachtes over “NOTD: Pieces – Rough Red

Geef een reactie

