DIY: Kamer decoratie


 Nu de examens erop zitten  was het tijd voor de grote schoonmaak in mijn kamer. Het heeft me exact twee volle dagen geduurd voordat ik zonder al te veel moeilijkheden mijn bed kon inkruipen. En nu is het tijd voor een veel groter project, de komende maanden ga ik namelijk aan de slag met borstel en verf want mijn kamer krijgt een volledige make-over.

Ik heb al schetsen gemaakt en heel wat prentjes opgeslagen van hoe ik mijn kamer wil. Gisteren ging ik aan de slag met één van die prentjes en na even knutselen met lege flesjes kreeg ik bovenstaand resultaat. Omdat ik het leuk vind staan en omdat mijn zus mij al vroeg waar ik die flesjes had gekocht besloot ik er even een DIY van te maken. Heel erg simpel en je kamer krijgt er meteen een frisse look door.

Wat heb je nodig?

Glazen flesjes
Lint
Satéstokjes
Bloem of andere versiering 

Hoe maak je het?

Stap 1: Ik koos voor drie glazen flesjes van de Wereld winkel. Omdat er fruitsap inzat heb ik de flesjes eerst goed afgespoeld met water.
Stap 2: Daarna is het tijd om de etiket te verwijderen. Dit gaat het makkelijkste wanneer je warm water op de etiket laat lopen.
Stap 3: Neem je lint en meet rond het flesje hoeveel je nodig hebt. Hou er rekening mee dat je een strikje moet kunnen maken. Ik vind het leuk om het lint rond te draaien voordat ik het rond het flesje doe.
Stap 4: Maak een strikje met het lint en knip de zijkanten schuin af.
Stap 5: Zet je satéstokjes en (nep)bloem in het flesje.

Zoals ik al zei heel simpel! Ik vind het het mooist om één flesje te versieren en de rest simpel te houden met enkel een strikje. Maar laat je gaan zou ik zeggen want wanneer je uittest krijg je het leukste resultaat.

Deze flesjes kun je trouwens ook gebruiken om ‘Fragrance Sticks’ in te plaatsen. Deze kun je gewoon in de winkel kopen of kun je gewoon zelf maken. Wil je weten hoe? Beautylab maakte hier een tijdje terug een DIY van.

12 gedachtes over “DIY: Kamer decoratie

  1. Hoe simpel, maaar oh – hoe zo geweldig! Deze DIY geeft je meteen een sfeer gevoel.. Ziet er zo leuk uit! Ik ben verder ook erg nieuwsgierig naar hoe je kamer gaat worden! 😀

Geef een reactie

