Geurkaarsen Kruidvat

Als je mijn blog al langer volgt dan weet je dat ik een obsessie heb voor geurkaarsen. Vooral ’s avonds vind ik heerlijk om mijn kamer gezellig te maken met verschillende kaarsjes. Ik heb ze dan ook in alle geuren en kleuren.

Voor mijn verjaardag (vorige februari) kreeg ik van mijn zus een geurkaars van het Kruidvat cadeau. Niet veel later gaf ik er ook eentje cadeau naar mijn mama en nadat we ze beiden uitgebreid uitgetest hebben vertel ik jullie vandaag wat ik van deze geurkaarsen vindt.

De geurkaarsen komen in een glazen verpakking die me heel sterk aan de geurkaarsen van The Body Shop doen denken. Al zijn ze naar mijn mening toch iets kleiner. Het glas is brandvrij en verkleurt gelukkig niet nadat je de kaars laat branden.

Aan de voorkant van het potje plakt een sticker waarop de geur van de kaars staat. Leuk detail is dat de sticker dezelfde kleur kreeg als de kaars zelf. Het Kruidvat verkoopt deze geurkaarsen in vier geuren, ‘pink orchid’; ‘vanilla’; ‘lavendel’ en ‘citroen’. 

‘Pink Orchid’ kreeg een roze kleurtje en ruikt heel sterk naar bloemen. Orchideeën zijn mijn favoriete bloemen dus ik ben gek op deze geur. Wel komt er nog een frisse geur tegemoet als je even aan deze kaars snuffelt. Zo’n geur wanneer je kamer net gepoetst is. Geen geur die ik al vaak geroken hebt maar ik vind hem best lekker. Een ideale geur voor in de lente en zomer.

‘Vanilla’ is een witte geurkaars en ruikt zoals zijn naam het al zegt naar vanille. Al komt de frisse geur hier ook terug. Geen spannende geur, maar wel een geur die velen lekker zullen vinden.

Op de kaarsen is niet te vinden hoelang ze branden maar uit ervaring weet ik dat ze best lang branden. Mijn geurkaars heb ik al sinds februari en gemiddeld brand de kaars zo’n 2 uur per week, nu is ongeveer de helft van de kaars opgebrand. Niets om over te klagen dus.

Enig minpunt is dat de kaars zijn geur niet overheersend afgeeft. Tijdens het branden komt een heel subtiele geur vrij maar eigenlijk moet je al echt boven de kaars hangen om iets te ruiken. Jammer want ik hou wel van een kaars die mijn hele kamer lekker doet ruiken.

Extra Informatie
De geurkaarsen van het kruidvat zijn in vier verschillende geuren te koop (pink orchid, vanilla, lavendel en citroen) en kost iets minder dan 2 euro per stuk. Lekker budget dus.

5 gedachtes over “Geurkaarsen Kruidvat

  1. Ik hou van geurkaarsen, maar inderdaad wel heel erg jammer dat hij niet zo heel erg veel geur afgeeft want daar hou ik juist van🙂

  2. Vanille lijkt mij lekker ruiken! Ik heb voor het eerst een geurkaars gekocht, ook in vanille eik ben benieuwd of hij overheersend ruikt of niet, aangezien ik daar ook van houd!

Geef een reactie

