Hersenspinsel: Love en haar eerste keren

Enkele weken terug schreef ik onderstaand tekstje tijdens een verveeld moment. Ik heb even getwijfeld of ik het wel online moest zetten omdat het best persoonlijk is maar omdat jullie mijn vorige verhaaltje wel konden smaken heb ik toch besloten om dit online te gooien. Lees snel verder voor mijn verhaal over de liefde, het vriendje en de eerste keren. Natuurlijk op een niet zo serieuze manier geschreven.

In een relatie zijn er veel eerste keren, je hebt de eerste ontmoeting, eerste telefoontje en de eerste echte date gevolgd door een hopelijk eerste spetterende kus. Al deze eerste keren zijn al veel te vaak als verhaal gebruikt in Hollywood films en hoewel die eerste ontmoetingen en kussen in die films heel romantisch lijken vallen ze in het echte leven soms dik tegen. Al zijn er soms uitzonderingen want de eerste kus met het vriendje was best een Hollywood verhaal waardig, en neen ik geef geen details.. Oké dan, het was tijdens een avondwandeling op een bankje onder een heldere sterrenhemel terwijl er een vallende ster viel. Romantisch toch?

De eerste maanden volgen de eerste keren in een relatie elkaar op. Zo is er het moment dat hij voor het eerst bij je thuis komt en nog spannender het moment dat jij voor het eerst naar zijn ouders moet. Aangezien het vriendje nogal impulsief is wist ik beide momenten niet op voorhand en lag het spanningsgehalte dus iets hoger dan normaal het geval zou geweest zijn. Maar geen nood beide ontmoetingen hebben we overleefd.

Wat ik nog leuker vind dan al die clichè eerste keren zijn de eerste keren die onverwacht komen. Denk maar aan de eerste keer dat je elkaar op hetzelfde moment een smsje stuurt ,met dezelfde inhoud dan nog, brr best eng eigenlijk of de eerste keer dat je een vraag stelt waardoor hij je een halfuur zit uit te lachen. Mijn tip als je net samen bent met iemand, vraag nooit ‘wat is dat’ terwijl je wijst naar een vrachtwagen. En ja, ik wist heus wel wat een vrachtwagen is, ik had gewoon mijn vraag verkeerd geformuleerd.

Daarnaast heb je ook de rare eerste keren zoals de vraag die het vriendje me een tijdje geleden vroeg. “Schat je bent toch niet zwanger hé?”. Ik stond toen toch even met mijn mond vol tanden want we waren gewoon een cola aan het drinken tijdens een avondje zee. Geen moment dus waarop die vraag verwachtte. Ik kon dan ook niets anders zeggen dan ‘Euhm, neen’. En ja ik beken, even later glipte ik naar het toilet om even te checken of ik er echt zo dik uitzag en neen ik zag er echt niet zwanger uit.

En dan komt het moment dat je denkt dat je alle eerste keren wel gehad hebt. Je bent naast elkaar wakker geworden, je bent meegesleurd naar een optreden van zijn favoriete groep en je hebt hem al zo hard aan het lachen gekregen dat hij uit de zetel viel. Allemaal momenten om te koesteren en om nooit meer te vergeten. En dan totaal onverwacht komt er toch een moment waarop je denkt hé dat hebben wij nog niet gedaan.. En als ik eerlijk ben kan ik daarover maar één ding zeggen, gelukkig maar!

4 gedachtes over “Hersenspinsel: Love en haar eerste keren

  1. De eerste kus, wie vergeet dit nou hé, hihi! Wat heb je er een leuk verhaaltje van gemaakt & fijn geschreven. Heel prettig om te lezen & een mooie herinneringen! 😀

Geef een reactie

