Persoonlijk: mijn planning skills

Mijn voornemens zijn er altijd en als ik zou kunnen zou ik alles in mijn leven plannen. Leuke schriftjes en agenda’s, ik ben er dol op. Maar eerlijk is eerlijk, het zit me niet in mijn bloed. Als ik mezelf zou beschrijven mag het woord ‘chaotisch’ niet ontbreken, want ja hoor in mijn hoofd is het één grote chaos.

Ergens in mijn hersenen maak ze wel hoor, kleine lijstjes met dingen die ik nog moet doen. Heel soms verschijnen deze lijstjes zelf op papier en in heel uitzonderlijke gevallen worden die lijstjes zelf tot uitvoering gebracht. Maar meestal blijven die lijstjes ergens in mijn hoofd ronddwarrelen, klaar om naar de vuilnisemmer met de naam ‘vergeten’ gebracht te worden.

Dat ik chaotisch ben voel ik heel erg in mijn dagelijkse leven. Opdrachten voor school worden tot de laatste dagen uitgesteld en dan is het stress alom want een boekje van 60 pagina’s schrijft niet zo makkelijk in een avond. Gelukkig weet ik dat die stress een pluspunt vormt voor mezelf. Nog nooit ben ik gezakt voor dit soort opdrachten, gewoon omdat ik ervan geniet om even die stress te voelen.

Maar heel soms gaat het verkeerd, leren voor examens wordt uitgesteld en dat levert me de laatste jaren niet zo’n goeie punten op. Voorbij semester heb ik het wel geprobeerd, me aan een schema houden en voorbereid aan een examen beginnen. Maar veel heeft het me niet opgebracht, nochtans weet ik dat ik het wel kan. Oefening baart kunst zegt men zeker? Wel ik hoop dat het zo zal zijn met mijn tweede examenkans.

Een ander punt waarbij mijn chaotische kant heel erg opvalt is mijn blog. Geloof me maar dat ik inspiratie genoeg heb. Mijn kalender voor de volgende maand is al helemaal ingepland. Althans met de titels van de artikels die online zouden moeten komen. Maar je hebt het al gemerkt, meestal gaat het fout met de uitwerking. Uitstellen en hopen dat ik die dag nog tijd heb om het artikel te schrijven en online te zetten gaat altijd verkeerd. Dan komt mijn zus onverwachts langs of is mijn pc de hele dag in gebruik door een ander familielid. Opeens heb ik dan tijd te kort om nog te doen wat ik in mijn hoofd gepland had. Ergens is het ook makkelijk om dan te zeggen, foert ik doe het morgen wel. Maar dan komt er weer iets tussen en begint het hele spelletje opnieuw.

Een hele stuk tekst om even te vertellen hoe het komt dat ik de laatste tijd zo onregelmatig post. Ik vind het zo jammer dat het me niet lukt om elke dag een artikel online te plaatsen. Nu zullen er wel enkelen denken, dat is toch helemaal niet zo erg. Bloggen moet je doen wanneer je er tijd voor hebt. Voor mij is mijn blog trouwens een hobby, ik verdien er niets mee en ik krijg voorlopig nog geen producten thuis opgestuurd. Jammer? Ergens zou ik natuurlijk wel willen dat ik dagelijks duizenden bezoekers heb en dat ik word uitgenodigd voor allerlei persfeestjes. Maar nu vind ik het prima zoals het is. Ik heb mijn trouwe lezers waarvan ik het nog steeds superleuk vind om dagelijks hun reacties te lezen, en ik krijg dagelijks reacties van nieuwe lezers. Super toch!!

Maar toch ga ik met mezelf de uitdaging aan om wat minder chaotisch door het leven te gaan. Voorbije keren dat ik dit deed failde ik grandioos maar dit maal pak ik het anders aan. In het kruidvat kocht ik een nieuwe agenda en voor de komende weken heb ik netjes genoteerd welke artikelen ik wil schrijven. Zo hoop ik om wat minder ‘gaten’ in mijn blog te krijgen en misschien wat te groeien in mijn schrijven want hoewel ‘jlovesbeauty’ mijn grote hobby is en blijft vind ik het nu wel tijd worden om er echt voor te gaan en te stoppen met de ‘ik doe het wel morgen’ methode. Fingers crossed dat het me lukt!

bron foto’s: weheartit

Q: Zijn jullie ook zo’n chaotische zielen of plannen jullie liever??

5 gedachtes over “Persoonlijk: mijn planning skills

  1. Oh dit is zo herkenbaar. Op school moesten wij ook altijd een planning maken, of ik liep voor of ik liep achter. Plannen zit mij ook echt niet in het bloed, al probeer ik het wel steeds meer.

  2. Here the same. Ik stel ook altijd alles uit tot het laatste moment, zo moet ik nu nog in 1 week een lesboek in elkaar gaan zetten voor de 2e jaars leerlingen van mijn opleiding.. Oeps! Haha. Er zijn zoveel leukere dingen denk ik dan altijd en dan ga ik ook uitstellen.. Bad me!

  3. Leuk geschreven!
    Ik herken dit helemaal.
    Zowel in mijn studie, als bij mijn blog, doe ik precies hetzelfde.
    En ieder schooljaar opnieuw neem ik mezelf voor om er iets aan te veranderen..
    En ieder schooljaar opnieuw gebeurd dat niet.. 😦
    Maar deze keer gaat het anders!! 😉

Geef een reactie

