Mijn favoriete oorbellen

Voordat make-up mijn kleine verslaving werd, kon ik vroeger niet weerstaan aan oorbellen. In mijn tienerjaren had ik doosjes vol oorbellen in alle kleuren en maten. Jammergenoeg hebben de meeste van die oorbellen voetjes gekregen en zijn ze spoorloos verdwenen. Het laatste jaar heb ik dan ook mijn collectie opnieuw moeten opbouwen, en hoewel ik onlangs zei dat ik voor juwelen kwaliteit belangrijker vind dan kwantiteit, zijn de meeste van mijn oorbellen fake. Gewoon omdat ik oorbellen veel te snel kwijt raak om er veel geld aan te geven. Maar fake kan ook mooi zijn, en daarom toon ik jullie vandaag mijn favoriete oorbellen.

Peace oorbellen, Six kruidvat – Druppeloorbellen,  Six Kruidvat- Lange hangers met kraaltjes Six, C&A – Lange hangoorbellen, gekregen van oma

 Mijn laatste aankoop zijn de ringoorbellen met kleine peace tekens. Dit soort kleine verwijzingen naar de hippie-tijd vind ik geweldig (misschien daarom dat mijn moeder me altijd een hippie noemt..) en ik kan er dan ook niet aan weerstaan in de winkel. De oudste oorbellen zijn de lange hangers met kraaltjes, deze kocht ik ongeveer 5 jaar geleden en het waren mijn eerste ‘grote’ oorbellen die ik ooit kocht. Hoewel ze zo fake zijn als iets, zijn ze nog steeds niet verkleurd of kapot. Blijvertjes dus die ik hopelijk nog vele jaren zal kunnen dragen. 

Strikjesoorbellen, Six C&A – glitter hangers, winkeltje in Italië – geknoopte oorbellen, Camaieu – Bolletjes, Tito 

De geknoopte oorbellen en de bolletjesoorbellen hebben voor mij de meeste betekenis. De bolletjes droeg ik toen mijn oudste zus trouwde, dit is ondertussen al bijna 3 jaar geleden maar ik vind het nog steeds fijn om ze te dragen. De geknoopte oorbellen droeg ik in juli toen mijn andere zus trouwde.

Q: Wat verzamel jij?

4 gedachtes over “Mijn favoriete oorbellen

  1. Ik verzamel “echte” oorringen. Ik kan die plastic toestanden niet langer verdragen terwijl ik dat vroeger wel nog kon en ik ook een doos vol had met oorringen zoals jij 😉
    Maar ik heb nu een iets beperktere collectie en ook iets klassieker but I don’t care. Ik vind die nog steeds mooi 🙂

  2. Pingback: Mijn favoriete oorbellen – februari 2013 « jlovesbeauty

Geef een reactie

