The Naked Palette – 1 jaar later

Het fijne aan beautyblogs vind ik de eerlijke mening die de beautybloggers geven over make-up. Ik beken dat wanneer ik een iets duurder make-upje/nagellakje wil aanschaffen, ik stiekem even google. Zo ook een jaar geleden toen ik het Naked Palette van Urban Decay kocht. Ik zie mezelf nog zitten op de hotelkamer in Parijs, ik had net de internetverbinding kunnen inschakelen en ik was meteen druk beginnen youtuben en googelen om meer te weten te komen over een palette die ik zo graag wou hebben.

De volgende dag en heel wat beautyblogs later liep ik de Sephora uit met mijn eigen Naked Palette in de hand. 50 euro armer maar met het gevoel dat ik op roze wolkjes liep schreef ik een eigen review over het naked palette. Nu zijn we een jaar later en is mijn roze wolken bui al lang verdwenen. Tijd dus voor een artikel over hoe mijn Naked Palette er na een jaar uitziet.

Toen ik vorig jaar mijn Naked Palette voor het eerst in mijn handen had, was de verpakking een zacht bruin stofje waarop ‘Naked’ stond in glanzende gouden letters. Die letters hebben ondertussen besloten om voetjes te krijgen en zijn stilletjes aan het verdwijnen. Ook de bruine stof is aan het afslijten, hoewel ik heel erg zuinig ben op dit palette. 

Gelukkig is het enkel de buitenkant van het palette die de eerste tekenen van slijtage vertoont. De binnenkant is nog steeds zoals ik hem kocht, behalve dat de oogschaduws wat toegetakeld zijn door mijn make-up kwast.

Ik weet dat ik heel hard twijfelde of ik dit palette wel zou kopen, ik hou ervan om kleurrijke looks te maken maar met het Naked Palette is dit onmogelijk. Dat ik dit palette toch gekocht heb heeft me doen inzien dat je ook creatief kunt zijn met nude-kleuren. Door de donkere kleuren is het trouwens wel mogelijk om echte smokey eyes te maken. Leuk voor een feestje of voor een iets specialere gelegenheid.

Zoals je ziet heb ik nog geen enkele pan van de oogschaduws geraakt, nochtans zit dit palette standaard in mijn everyday bakje. Mijn favoriete oogschaduws zijn, Virgin, Sidecar, Half Baked, Shy en Toasted. ‘Naked’ en ‘Buck’ heb ik tot mijn grote schaamte nog nooit gebruikt. 

Op de vraag of ik nog steeds tevreden ben met dit palette zeg ik volmondig ‘Ja’. Al vind ik de slijtage van de suède verpakking echt jammer. Al hoop ik om binnenkort het Naked Palette 2 aan te schaffen, kwestie om nog wat meer nude-kleuren oogschaduw in mijn bezit te hebben.

Q: Hebben jullie ook 1 van de Naked Palettes in jullie bezit?

11 gedachtes over “The Naked Palette – 1 jaar later

  1. Jammer van de slijtage, maar het blijft een mooi palet! Ik heb zelf Naked 2 en soms gebruik ik hem een paar dagen achter elkaar en dan weer een tijdje niet, maar ik ben er na een paar maanden nog wel heel blij mee. Die oogschaduws van Urban Decay werken gewoon zo prettig!

  2. ik heb het Naked2 palette, die verpakking is gemaakt van metaal en is wellicht minder snel stuk of versleten dan die van het ‘oude’ Naked palette 😉

  3. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

