In sale: Essence quattro eyeshadow – 08 Wood You Mind

Gisteren had ik mijn eerste herexamen en omdat het best al lang geleden was dat ik nog in Kortrijk was besloot ik om even te gaan shoppen in de K. Snel liep ik het kruidvat binnen om te kijken of er al nieuwe producten van Essence/Catrice in de rekken lagen. Jammergenoeg had ik pech want behalve half leeggeplunderde rekken was er niets meer te vinden. Ik was dan ook net van plan om naar huis te gaan toen ik een winkeljufrouw met een karretje vol nieuwe producten naar het Catrice schap zag rijden. Geduldig wachte ik tot de producten een plekje in de rekken zouden krijgen en ik ze mee naar huis zou kunnen nemen. 1 probleempje, na 10 minuten rond het meisje te draaien had ze nog steeds niets in de rekken gelegd. Erger nog, ze zat me aan te kijken alsof ik iets aan het stelen was. Nog 5 minuten later moest ik dringend mijn trein halen en met de ogen van het winkelmeisje in mijn rug besloot ik snel een Essence Quattro mee te nemen naar de kassa. Leuk extraatje was dat deze -50% was en dat ik er 1 euro voor moest betalen.

De Essence quattro eyeshadows komen in een stevige doorzichtige plastieken verpakking. Geen heel erg dure-make-up verpakking maar lekker speels door de ronde vormen waarin de oogschaduws zitten. Voordeel is dat het doosje goed sluit en stevig is.

De kleur die ik kocht heet ’08 Wood You Mind’ en verdwijnt momenteel uit het assortiment. Wanneer je deze dus nog wilt bemachtigen moet je snel een bezoekje aan het Kruidvat brengen. ‘Wood you mind’ bevat 4 groen/bruine oogschaduws die perfect zijn voor in de herfst.

Even een close-upje van de oogschaduw, links boven zie je een licht beige kleur met een gouden shimmer. Deze kleur moet doorgaan voor highlighter, al vind ik hem daarvoor net iets te geel voor mijn bleke huidje. Daarnaast heb je een lichtgroene kleur met gouden shimmer. Deze kleur lijkt uit het doosje te poppen maar eenmaal aangebracht lijkt alle kleur verdwenen. Jammer want dit is echt een leuk kleurtje.

Links onder heb je een olijfgouden kleur met gouden shimmer die heel erg neigt naar de single oogschaduw ‘Olive Garden’ van Essence. Daarnaast heb je een donkerbruine kleur met gouden shimmer. Deze kleur vind ik echt prachtig.

Eenmaal geswatched is te zien dat de kleuren een mooi pigment hebben. Vooral de 2 onderste kleuren uit het palette geven veel kleur af. De lichtere kleuren zijn iets minder gepigmenteerd maar met een goede oogschaduwbasis komen ze mooi tot hun recht.
Minpuntje aan de oogschaduw is dat ze heel erg korrelig zijn. Het is dan ook een hele onderneming om niet volledig onder de oogschaduw te zitten bij het opmaken.

Om nog even een beeld te geven van ‘Wood You Mind’ heb ik een make-up look gemaakt met alle vier de oogschaduws. Oh gosh wat hou ik van dit soort olijfgroene kleuren!

Deze Essence quattro eyeshadow verdwijnt uit het assortiment maar is momenteel voor -50% te koop in de uitverkoopbakken van het kruidvat.

7 gedachtes over “In sale: Essence quattro eyeshadow – 08 Wood You Mind

  1. Ook ik ben een trotse bezitter van dit palletje die meteen tot mijn favoriet is gebombardeerd😀
    Vooral het groene/gouden kleurtje links onder wordt vaak gebruikt!

Geef een reactie

