Let’s talk about Limited Editions

Volgens mij gaat elke beautyblogger door een fase, ik noem het even de ‘Limited editions fase’. In die fase liggen producten van allerlei make-up merken maar even in de winkelrekken en zijn ze dus supergewild. Eenmaal de beautyblogger een artikel over zo’n product heeft geschreven ziet hij zijn bezoekersaantallen de lucht inschieten en bij het uitkomen van de volgende limited edition zit hij voor het kruidvat te wachten tot de nieuwe producten in de rekken komen te liggen. Persoonlijk heb ik nooit zo’n periode meegemaakt, oké oké, ik heb een heel erg grote limited editions verslaving achter de rug. Tijd dus om al deze producten even te overlopen en te kijken wat die verslaving me nu echt heeft opgebracht aan goede producten. Neem er gerust een zak chips bij want er staat jullie een overvloed aan foto’s te wachten. (Remember, verslaving…).

Ik begin met mijn holy fails onder de limited producten. Je weet wel, producten die op beautyblogs de hemel worden ingeprezen en waarvan je denkt, hebben hebben!! maar die heel hard tegenvallen eenmaal je ze in je handen hebt. 

Allereerst het ‘Cream eyeliner palette’ uit de Whoom! Boooomm!! LE van Essence. Oh boy wat was ik benieuwd naar dit palette toen ik de persfoto’s zag. Even in de context plaatsen, Essence en Catrice hadden toen nog geen gel eyeliner in hun assortiment en dit zou dus mijn eerste ervaring met gel eyeliner worden. Blij als een klein kind was ik toen ik dit palette scoorde, althans tot ik zag wat een flut borsteltje bijgeleverd was. Lijntjes maken met mijn ‘niet zo handige handen’ was onmogelijk en als het me toch lukte zat er wel ergens een haar in de weg. Nuja dit palette is al lang niet meer bovengehaald al moet ik het nu misschien eens testen met mijn nieuwe geleyeliner kwast. De grijze kleur is alvast prachtig!

 

Het tweede product is de ‘volumizing lash powder’ uit de Vamire’s Love LE van Essence. De bedoeling was dat mijn wimpers eruit zouden zien als valse wimpers na gebruik van dit product. In real zie je buiten een paar witte pluisjes op mijn wimpers niets van deze belofte. 

Nog zo’n product die ik moest en moest hebben, de ‘colour changing lipgloss’ van de Whoom! Boooomm!!! LE van Essence. Deze lipgloss zou van kleur veranderen nadat je hem opbracht. Klinkt leuk toch! Bij mij was het echter een gewone doorzichtige gloss die er 5 minuten op mijn lippen al spoorloos verdwenen is. Pech dus, want ik kocht deze vooral voor het mooie felroze kleurtje die de verpakking mij beloofde..

 

Mijn eerste lipstain was de ‘Let me in Rose’ lipstain van de You Rock LE van Essence. Wat leek het me leuk om een lippenstift te hebben die bleef zitten wat je ook dronk of at. Wel de eerste keer na aanbrengen bleef hij inderdaad zitten, zo’n 3 dagen heeft het geduurd voordat mijn lippen geen knalroze kleur meer hadden. Nu is dat effect uitgewerkt en heb ik enkel nog een vlekkerig resultaat na aanbrengen. 

Gelukkig bevatten Limited Editions ook altijd een paar pareltjes. 

Zo is er mijn favoriete highlighter allertijden ‘Mother earth is watching you’ uit de NatVenturista LE van Essence is een beige kleur vol glitters. Love it! 

Catrice bracht vorig jaar ook een LE uit met heuse paletten die zo van Too Faced of Urban Decay konden zijn. Ik bemachtigde ‘ The New York collection’ palette en ontdekte mijn favoriete blush. ‘Broadway’ is een roze blush vol gouden glitters. 

Tijdens de kerstsolden kon ik dit palette van sephora scoren en hoewel ik hem nog niet zo vaak gebruikt heb bevat het 2 kleuren waar ik dol op ben. Een lilapaarse kleur met glitter en een bordeaurode kleur. Met dit palette voor mij krijg ik meteen zin om er mijn make-up kwasten bij te nemen en er een look mee te maken.. 

Deze oogschaduw ‘En Vogue’ van Catrice uit de ‘Glamorama’ LE was een grote verrassing. Ik had hem meegenomen (50 cent in de uitverkoopbak) zonder te swatchen en toen ik thuiskwam viel ik stijl achterover van het pigment. Ideaal voor smokey eyes, niet dat ik deze veel maak, maar fijn om te hebben.

Als laatste deze 2 nagellakjes. Toen ik de eerste swatches zag van ‘Rainbow Connection’ van OPI wist ik dat ik dit lakje moest hebben en alsof iemand hierboven mijn mening deelde won ik het tijdens een winactie. Het is nog steeds mijn meest glitterige en opvallendste lakje maar I can’t help it, I’m in love.. Het meest rechtste lakje is er eentje van Gosh, meerbepaald ‘Lavender Love’. Een opvallende lilac/blauwe kleur die mij vooral verbaasd door zijn heel erg korte droogtijd.

1 van mijn laatste LE aankopen is ‘colour bomb’. Deze lipstick komt uit de revoltaire LE en is een knalrode/roze kleur. Ik bombardeerde deze meteen tot mijn favoriete zomerkleur en hoewel ik van mezelf geen LE producten meer mag kopen ben ik heel blij dat ik deze in mijn bezit heb.

Elke LE heeft ook wel een paar producten die mooi zijn om te zien maar die eigenlijk niet vaak uit de make-up kast gehaald worden. Volgende producten vind ik prachtig maar staan me niet of zijn net iets te speciaal voor in het dagelijkse leven.

Zo is er de ‘Barefoot through The Moss’ eyeliner uit de Natuventurista LE van Essence. Deze kakigroene eyeliner is echt een pareltje maar past jammergenoeg bij de make-uplook die ik het vaakst draag. Deze verdwijnt dus meestal jammergenoeg naar een plekje onderin mijn make-up stash.

Zelfde verhaal bij ‘Mirror Mirror’ van Catrice uit de Glamourama LE. Prachtig vind ik hem maar meestal haal ik hem enkel boven voor een feestje of tijdens de feestdagen. Zonde want deze zilveren eyeliner staat onverwacht heel erg leuk.

‘Chirp Chirp’ is een prachtige zilveren baked eyeshadow uit de Natventurista LE van Essence. Zilveren oogschaduw laat me nu eenmaal een beetje ziekjes uitzien dus deze gebruik ik niet zo vaak. Nochtans vind ik deze echt prachtig!

Ik moest en zou ‘Grand Plié in Black’ uit de Ballerina backstage LE bemachtigen. Een zwarte lak met oranje glitters was nu eenmaal een heel erg speciaal lakje. Minpuntje is dat ik echt niet overweg kan met dit lakje. Ofwel lakt hij veel te stroperig ofwel lijkt het nel alsof ik overal zwarte nagellak hangen heb. Zelfde verhaal met Ice Eyes Baby van de Crystalliced LE. Een prachtige babyblauwe kleur met glitter maar het lukt me maar niet om mijn nagels netjes met dit lakje te lakken. 

En als laatste overloop ik nog even de producten die de tand der tijds niet doorstaan hebben.

Zo begon de dop van ‘Welcome in the Jungle’ al meteen na aankoop te barsten. Heel vreemd is dat het stopte toen ik het flesje ondersteboven bewaarde. Ogja het is eens wat anders zo’n half gebarsten dop.

Mijn eerste oogschaduwbasis was er eentje uit de ‘You Rock!’ LE van Essence. Vele maanden heb ik er plezier aan gehad maar nu is het één harde massa geworden waar ik met alle wil van de wereld geen oogschaduwbasis meer uitkrijg. Gelukkig heeft Essence nu gewoon een standaard oogschaduwbasis in hun assortiment zitten.

Als allerlaatste is er ‘Nothing else metals’ uit de Metallics LE van Essence. Een nagellakje met magnetisch effect. Jammergenoeg is er hiervan niets meer te merken. Ik mag mijn magneetje zoveel tegen mijn nagels houden, er verschijnt geen patroontje meer.

Ziezo een hele lap tekst, nu heb ik maar één ding meer te vragen, kun jij weerstaan aan al die leuke LE producten/collecties?

5 gedachtes over “Let’s talk about Limited Editions

Geef een reactie

