Back to school make-up tutorial

1 september, dat was voor mij altijd een dag waar ik met een kriebelende buik wakker werd. Bij wie zou ik in de klas zitten en hoeveel nieuwe klasgenoten zou ik krijgen? Allemaal vragen die ik me al heel de vakantie afvroeg. Het was ook zo’n dag waar ik blij werd van alle nieuwe dingen die ik naar school mocht meenemen, een nieuwe boekentas op de rug (of in mijn geval een nieuwe handtas aan mijn schouder), nieuwe balpennen (die ik al na een week kwijt raakte) en nieuwe kaften en mappen (die na een maand al waren volgeklad tijdens de saaie lessen). Jaja, de eerste schooldag was altijd heel erg spannend. Ook op gebied van hoe ik eruit zag want na 2 maanden vakantie wou je natuurlijk wat indruk maken met je nieuwe kapsel of je nieuwe broek. Vandaag focus ik me even op de make-up en ik heb een fototutorial gemaakt van de make-up look die ik zo dragen op 1 september. 

Aangezien je 8 uur op de schoolbanken moet zitten is een goede basis belangrijk. Allereerst breng ik een laagje tinted moisturizer aan van Essence (pas op met die dikke lagen foundation, je wilt er niet uitzien alsof je een masker op je gezicht hebt zitten). Een tinted moisturizer is een dagcrème met een vleugje kleur in, denk maar aan een soort BB cream. Dit soort creames zorgt voor een frisse huid en een lichte dekking van onzuiverheden. Ideaal dus voor school of een jongere huid.

In mijn tienerjaren had ik heel erg last van puistjes. Zo erg zelf dat ik mezelf een pony liet knippen zodat de puistjes op mijn voorhoofd onzichtbaar werden. Voor kleinere hoef je gelukkig geen zo’n grote maatregelen treffen en kun je deze verbergen met een concealer. Ik gebruik een coverstick van Essence.

Als laatste poeder ik mijn gezicht af met de Catrice Skin Finish Compact Powder. Dit om mijn tinted moisturizer te zetten en blinkende plekjes op mijn gezicht wat matter te maken.

Eenmaal de poeder eropzit is het tijd voor de oogschaduw. Hoewel ik heel erg van kleur hou vind ik voor school less is more en dus ga ik voor een eerder nude look. Om zeker te zijn dat mijn oogschaduw de hele dag overleefd breng ik eerst een basis aan op mijn ooglid. Essence heeft goede oogschaduwbasissen in hun assortiment. Daana breng ik een licht bruine kleur aan op mijn bewegend ooglid. Ik koos voor de kleur 906 Luxury Reborn van NYC.

Daarna neem ik het Essence Quattro Eyeshadow palette in de kleur 08 wood you mind? erbij en ik neem wat van de licht olijfgroene kleur op mijn kwast. Deze kleur breng ik aan boven de bruine kleur in mijn crease.

Om de groene kleur wat dieper te maken neem ik de Essence eyeshadow in de kleur 25 ‘Olive Garden’ erbij. Dit is een heel erg mooie olijfgouden kleur die wat shimmer in de look brengt. Deze kleur breng ik aan over de olijfgroene kleur uit het Essence quatro palette.

Dan neem ik mijn blendingkwast erbij en neem ik wat van de lichtste kleur op van het Essence palette. Deze kleur breng ik onder mijn wenkbrauwbot aan. Daarna is het blenden geblazen. Meng alle kleuren mooi door elkaar zodat er geen duidelijk overloop van kleur meer te zien is. 

Als laatste stap neem je een platte kwast neem je wat van de donkerste kleur op. Voorzichtig zet je een fijn lijntje van deze donkere kleur boven je wimpers en onder je oog. Persoonlijk vind ik een fijner lijntje het mooist maar dat is omdat deze vorm van eyeliner het best bij mijn oog past. Dus ben je meer fan van een winged eyeliner, ga je gang zou ik zeggen. Om af te werken zet ik nog een lijntje zwart oogpotlood op de waterlijn van mijn oog en breng ik nog een paar laagjes mascara aan.

Omdat de ooglook best nude is vind ik het leuk om de rest van mijn gezicht iets opvallender te maken. Op mijn wangen breng ik het color wheel ‘Rose Glow’ van NYC als blush aan. Dit doe ik vrij opvallend zodat mijn wangen een lieve roze kleur krijgen. Mijn lippen krijgen een laagje rode gloss vol glitters. Hiervoor breng ik de kleur 578 Bowery Blush aan van NYC. Et voila je make-up is klaar. 

Voor degenen die volgende week naar school moeten, geniet nog maar van je vrije dagen en hopelijk ga je een fijne eerste schooldag tegemoet.

7 gedachtes over “Back to school make-up tutorial

Geef een reactie

