Vervolgverhaal – deel 1

Soms heb ik momenten waarop ik een vlaag van inspiratie krijg, meestal schrijf ik deze ergens op in een schriftje. Mijn bedoeling is dan om deze stukjes tekst verder uit te werken en er een echt verhaal van te maken. Maar jammergenoeg blijven mijn schriftjes meestal onaangeroerd in de kast staan. Omdat jullie mijn hersenspinsels wel leuk vinden besloot ik om mijn schriftjes vol onafgewerkte verhalen erbij te nemen en met een vervolgverhaal te beginnen.  Elke week komt er dus een stukje van het verhaal online, een soort tv-serie dus maar dan in verhaaltjesvorm. Ik moet bekennen dat ik het heel spannend vind om dit online te zetten aangezien het toch iets compleet anders is dan ik normaal schrijf. Maar ik ga er niet teveel over nadenken en vandaag kunnen jullie genieten van deel één van dit vervolgverhaal. Enjoy.

Schrik is een overroepen woord. Vroeger dacht ik dat schrik het gevoel was wanneer ik die grote zwarte spin in de badkamer zag zitten. Maar echte schrik is een heel ander gevoel. Vroeger is niets vergeleken met de schrik die ik nu voel. Mijn hart bonkt bijna uit mijn lichaam en het zweet staat me op de lippen. En dan is er nog dat gevoel van pijn, stekende pijn aan mijn enkel. Is het raar dat ik mijn ogen niet durf te openen? Ik weet niet waar ik ben, wat er gebeurt is maar ik weet wel dat ik niet ben waar ik hoor te zijn. Normaal zou ik thuis veilig in mijn bed moeten liggen, dromend over onbenulligheden zoals wat ik morgen zou aantrekken van kleren of wanneer ik eindelijk mijn prins op het witte paard zou ontmoeten. Maar de koude vloer waarop ik lig voelt niet aan als mijn warme bed en de koude lucht die de kamer binnenkomt helpt niet om me te verwarmen. Ik weet dat ik mijn ogen hoor te openen, tonen dat schrik me niet klein kan krijgen. Maar het zachte geluid van de zingende vogels buiten en het donkere onwetende geven me dat kleine gevoel van veiligheid. Hoelang lig ik hier eigenlijk al? Het enige wat ik me herinner is het geluid van brekend glas en vreemde voetstappen.

Voorzichtig open ik mijn ene oog en hoewel het beeld wazig en onscherp is ben ik verbaasd met wat ik te zien krijg. In mijn hoofd dacht ik dat ik in een donkere kamer lag weg ver weg van de normale wereld. Maar wat ik zie is helemaal tegenovergesteld van mijn verwachte beeld. Ik lig naast een oude deken die ruikt alsof hij al eeuwen geen wasmachine gezien heeft en naast me zie ik een oude open haard waarin de smeulende resten van vuur in te zien is. Verder bestaat de hele kamer uit hout, oud hout die de warmte van het haardvuur niet binnen kan houden. En hoewel de kamer ontzettend klein is, is hij gezellig ingericht, ouderwets maar gezellig. Exact zoals je in oude films ziet. Een oude geschaafde stoffen sofa midden in de kamer en een kleine keuken die de hoek van de kamer siert. Daartussen staat een kleine houten tafel met vier stoelen gepropt. De tafel zelf baad in een zonnestraal die door het kleine venster naar binnen valt. Stilletjes neem ik de rest van de kamer in me op en een raar gevoel overvalt me, deze kamer komt me bekend voor, ook al weet ik zeker dat ik hier nog nooit geweest ben. Net wanneer mijn oog op de deur valt komt deze in beweging en samen met een piepend geluid komt een streepje zonlicht naar binnen. Verschrikt blijf ik op mijn plekje liggen, te bang om me te verstoppen en te nieuwsgierig om te weten wat er zal komen…

Dit was deel 1 van mijn vervolgverhaal, als jullie dit leuk vinden komt deel 2 volgende week online, laat zeker in een reactie na wat je van dit soort artikel vind.

7 gedachtes over “Vervolgverhaal – deel 1

  1. Pingback: Vervolgverhaal – deel 2 | jlovesbeauty

  2. Pingback: Vervolgverhaal deel 3 | jlovesbeauty

  3. Pingback: Vervolgverhaal deel 4 | jlovesbeauty

  4. Pingback: Vervolgverhaal deel 4 | jlovesbeauty

  5. Pingback: Vervolgverhaal deel 5 | jlovesbeauty

Geef een reactie

