NOTD: Essence colour & go – Boho chic

In mijn nagellakkast heb ik een mini-verzameling van de kleine schattige essence colour & go lakjes staan en het is zelf zo erg dat ik gok dat er nog een vijftiental te kort had om mijn verzameling compleet te maken. Dat ik spreek in de verleden tijd heeft te maken met het feit dat de kleine schattige flesjes niet meer in de winkel te koop zijn. Neen, de colour & go lakjes kregen een complete make-over en vandaag vertel ik jullie of ik die make-over zo’n verbetering vind.

In de winkel sprongen ze me meteen in het oog, een rek vol kleurrijke flesjes met een speelse dop. Hoewel ik het strakke uiterlijk van de vorige flesjes zeker oké vond, vind ik deze verpakking ontzettend schattig. Minpuntje is wel dat de vorm van de dop niet echt makkelijk in de hand ligt. Verder kan ik enkel positief zijn over de nieuwe verpakking. Zo is het borsteltje dikker geworden waardoor het lakken makkelijk gaat en bevatten de flesjes meer inhoud. Daartegen staat wel dat de prijs van de lakjes met 50 cent gestegen is. 

De kleur die ik kocht heet ‘Bohio Chic’ en kan ik het best omschrijven als een perzik/oranje-achtige kleur vol minieme gouden glitters. Ergens doet het effect dat de glitters geven me denken aan flakies. Vooral in de zon geven die glitters een prachtige gouden glans. I like! Een kleurtje die ik nog niet vaak gezien heb. 

Verder heb ik niet het gevoel dat Essence de formule van de nagellak heeft aangepast. De lak is nog steeds een beetje stroperig en dik. De lak heeft 2 à 3 laagjes nodig om te dekken en droogt heel erg traag. Na een half uur trein bleef ik per ongeluk hangen aan mijn handtas en ja hoor mijn nagellak was niet meer op mijn vingernagel te bespeuren. Jammer want ik vind ‘Bohio Chic’ echt een prachtig kleurtje.

Phoeh wat een lastig lakje om op de foto te krijgen. Zoals je ziet vonden mijn pink en ringvinger het nodig om af te breken en dus loop ik momenteel rond met stompjes als nagels. De eerste foto is trouwens zonder flits in de buitenlucht genomen en komt dus het best overeen met hoe de kleur er in real life uitziet.

De vernieuwde Essence colour & go lakjes zijn voor 1,69 euro te koop in het kruidvat. De nieuwe kleuren kun je vinden op de website essence.eu

3 gedachtes over “NOTD: Essence colour & go – Boho chic

  1. Ik had nog vijf van de oude potjes nodig, om mijn bakje compleet te kunnen hebben. Ik baalde hard, hih! Nu is dit de aanvulling, ziet er niet uit ! Al met al, de nagellakjes zijn wel héél leuk! Deze kleur ook, ik heb ‘m ook in bezit!

Geef een reactie

