Fototutorial: draagbare ooglook voor brildragers

In het tweede leerjaar zat ik op de laatste rij banken in de klas maar wat had ik moeite om het bord te zien. Na weken platgedrukte ogen kreeg ik een briefje van de meester mee waarop stond dat ik waarschijnlijk een bril moest. En ja hoor na een onderzoek van de oogarts kreeg ik te horen dat ik moest brillen. Jaren later draag ik mijn bril door en hoewel ik fan ben van lenzen vind ik mijn bril ook iets hebben. Maar welke make-up moet je dan dragen? Vandaag een fototutorial waarin ik jullie mijn favoriete ooglook maak voor wanneer ik mijn brilletje aandoe.

Net zoals anders begin ik met de basis van mijn gezicht, eerst een laagje tinted moisturizer van Essence voor een frisse huid en dan concealer om mijn wallen weg te werken (of beter gezegd een hele dikke laag concealer voor mijn veel te donkere wallen). Om af te werken poeder ik mijn gezicht af met de skin finish compact powder van Catrice. Dit zet de tinted moisturizer waardoor deze normaal de hele dag blijft zitten.

Nu de basis gezet is, is het tijd om aan de ooglook te beginnen. Nadat ik mijn eyeshadow base aangebracht heb breng ik een lichtbruine/gouden kleur aan op mijn gehele ooglid. Ik kies voor de lichtste kleur van ‘Go to broadway’, een duo oogschaduw van NYC.

Daarna breng ik ‘Half baked’ aan op de buitenste helft van mijn ooglid. Half Baked is een heel erg gepigmenteerde gouden kleur met glitter. 

Om wat kleur in de ooglook te brengen neem ik een bordeauxrode oogschaduw met shimmer. Deze breng ik in mijn crease aan en blend ik hoog naar boven uit. Geen nood als de kleur fel over komt, dit blenden we later netjes uit. Mijn obsessie van deze kleur oogschaduw heb ik trouwens te danken aan één van de prachtige looks die ik spotte op beautykoning.

Zoals ik al zei is het belangrijk om alle kleuren samen te blenden. Hiervoor gebruik ik de kleur ‘Virgin’  uit het Naked palette van Urban Decay. Een prachtige lichte highlighter die ideaal is om de kleuren iets te verzachten.

Om de ooglook af te werken zet ik een zwarte eyeliner boven mijn wimpers. Ik vind een dun lijntje het mooist bij mijn oogvorm passen maar ben je meer voor de winged eyeliner, ga je gang. Ik werk af met een paar laagjes mascara en een zwart lijntje oogpotlood op de helft van mijn waterlijn. Onder mijn waterlijn heb ik een fijn lijntje donkerbruine oogschaduw aangebracht. 

Et voila, nog wat roze blush en een roze lipstick en je bent klaar om de deur uit te gaan. Omdat een bril de ooglook iets minder zwaar maakt vind ik het het mooist om een iets zwaardere ooglook te maken dan dat ik normaal zonder bril zou doen. Maar hou in je achterhoofd dat té ook teveel is.

Q: Draag jij een bril en maak jij je anders op wanneer je je bril op hebt?

4 gedachtes over “Fototutorial: draagbare ooglook voor brildragers

  1. Wow, gorgeous it is! Woop, wat leuk om te lezen, dank je wel Jody!🙂 De kleur is ook echt geweldig, mooi intens, kan je makkelijk wegblenden, maar volgens mij ook goed op bouwen!😀 Ik draag geen bril, maar soms dan maak ik mijn nichtje op en dan moet ik er wel eens mee werken. Meestal zet ik de oogschaduw wat intenser aan.

Geef een reactie

